به گزارش  هنرآنلاین به نقل از روابط عمومی مجموعه تئاتر شهر، مراسم رونمایی از فیلم تئاتر «بیوه‌های غمگین سالار جنگ» به نویسندگی محمدامیر یاراحمدی و کارگردانی شهاب الدین حسین پور جمعه شب 14 آبان ماه با حضور هنرمندان این اثر نمایشی، در تالار چهارسو مجموعه تئاتر شهر برگزار شد.

شهاب الدین حسین پور کارگردان نمایش «بیوه‌های غمگین سالار جنگ» در ابتدای این مراسم که پیش از اجرای دوم نمایش «طپانچه خانم» در سالن انتظار تالار چهارسو برگزار شد، توضیح داد: نمایش «بیوه‌های غمگین سالار جنگ» از جمله آثار نمایشی است که طی چهار سال گذشته در تالار چهارسو تئاترشهر، تماشاخانه ایرانشهر و تعدادی از شهرهای کشور روی صحنه رفت و خوشبختانه با استقبال قابل توجه مخاطبان روبه رو شد. این استقبال به حدی بود که ما را بر آن داشت تا با حمایت دوستان این اثر نمایشی را در قالب یک فیلم تئاتر به مخاطبان عرضه کنیم. به هر حال امشب بسیار مفتخرم که در کنار برخی از بازیگران نمایش «بیوه‌های غمگین سالار جنگ» شاهد رونمایی از این فیلم تئاتر هستیم.

شیرین بینا یکی از بازیگران نمایش «بیوه‌های غمگین سالار جنگ» هم در این برنامه گفت: باعث افتخار است که در کار قبلی شهاب الدین حسین پور در خدمت استاد محمد امیر یاراحمدی و شهاب حسین پور بودم. امشب جای خانم گلاب آدینه بسیار خالی است که به دلیل حضور در فیلمبرداری نتوانست کنار ما حضور داشته باشد. به هر حال حضور در نمایش «بیوه‌های غمگین سالار جنگ» برای من بسیار لذت بخش بود که هر روز اجرای در تهران و شهرستان برایم خاطره ساز شد. من امیدوارم عزیزانی که نمایش را ندیدند از دیدن این فیلم تئاتر لذت ببرند.

مونا فرجاد هم در ادامه صحبت‌های عوامل اجرایی نمایش توضیح داد: خیلی خوشحالم در نمایشی حضور داشتم که هم هنرمندان ارزشمند، هم گریم زیبا و هم طراحی فوق العاده ای در صحنه و لباس داشت. من بر این باورم حضور در نمایش «بیوه‌های غمگین سالار جنگ» برایم خاطره ای تکرار نشدنی بود که هیچ گاه آن را فراموش نخواهم کرد.

محمدامیر یاراحمدی نویسنده نمایشنامه « بیوه‌های غمگین سالار جنگ»  هم در پایان این مراسم تاکید کرد: ما نویسنده‌ها در خیلی از موارد، بسیاری از رویاها و آرزوهایمان را با خود می‌بریم. اما نمایش «بیوه‌های غمگین سالار جنگ» و «طپانچه خانم» دو نمایشی هستند که نود درصد از خواسته‌های من به عنوان نویسنده توسط کارگردان و گروه اجرایی برآورده شده است. این دو گروه اجرایی جهان دو نمایشنامه را درک کرده‌اند که این موضوع نشأت گرفته از ذوق هنری و همراهی آن‌ها با نمایشنامه نویس بوده است . به هر حال بسیار خوشحالم که نمایش «بیوه‌های غمگین سالار جنگ» در حافظه‌ها باقی مانده است.

برای آگاهی از برنامه‌ها ، اخبار و اطلاعات آثار نمایشی به صحنه رفته در تالارهای مختلف مجموعه تئاتر شهر به سایت رسمی این مجموعه با آدرس www.teatreshahr.com   مراجعه فرمایید.