به گزارش هنر آنلاین دومین جشنواره بین‌المللی پانتومیم زنجان با حضور ۵ کشور از جمله ایتالیا در شهر زنجان برگزار شد. آندریا فدی کارگردان ایتالیایی پانتومیم "حیوانات دیوانه" در گفتگو با هنرآنلاین درمورد این نمایش گفت: من پیش از این کار کلاسیک و جدی انجام می‌دادم اما از یک جایی به بعد از آن خسته شدم و به سمت کار کمیک رفتم. این اثر هم یک کار عروسکی است. معمولا اینطور است که عروسک‌هایی که خوشم می‌آید را تهیه می‌کنم و بعد متناسب با آن اثر تولید می‌کنم.

وی به اشتیاق جوانان ایرانی به این جشنواره اشاره و بیان کرد: زیباترین نکته‌ای که در این جشنواره دیدم اشتیاق زیاد جوانان ایرانی بود. آن‌ها با عشق و علاقه فعالیت می‌کنند. با وجود جوان بودن طبیعی است که اشتباه هم کنند اما خب باید خطا کنند تا کار را یاد بگیرند. از نظر من هم آثار و هم کلیت جشنواره حتما جای پیشرفت دارد و مطمئنم که در سال‌های بعد کیفیت بیشتر می‌شود و کشورهای بیشتری هم شرکت می‌کنند. اصلا زیبایی هر فستیوال در دنیا این است که کشورهای مختلف حضور پیدا کنند و با یکدیگر تعامل فرهنگی داشته باشند و این مسئله مهم‌ترین امتیاز جشنواره پانتومیم زنجان به شمار می‌رود.

این هنرمند ایتالیایی درمورد عدم شرکت در بخش مسابقه و رقابت گفت: این که کشورهای دیگر هم در بخش رقابت باشند، چیزی است که بر عهده کسی است که جشنواره را سازمان‌دهی می‌کند. اما من چندان با مسابقه موافق نیستم. دنیا به اندازه کافی جدی و سخت است. به نظرم در این زمینه باید کمی مسئله را راحت بگیریم.