گروه تئاتر هنرآنلاین: شقایق فتحی درباره جذابیت‌های انتخاب نمایشنامه «سیاه و غزال» به منظور اجرا گفت: مبحث مضمونی و عرفانی نمایشنامه و سیر و سلوک شخصیت سیاه آن بسیار برای من جالب بود. همچنین نمایشنامه در فضای اپیک و بازی در بازی است و مرا به خود جذب کرد.

او درباره میزان وفاداری‌اش به نمایشنامه اصلی در اجرا عنوان کرد: ابوالفضل حاجی‌علیخانی قلم موجز و زیبایی دارد اما از آنجا که نمایشنامه چاپ‌شده به نسبت طولانی‌تر است، برای اجرا مجبور شدم بخش‌هایی از آن را حذف کنم تا به ریتم مناسب اجرا دست یابم.

کارگردان نمایش «خوب، بد، زشت» با بیان اینکه «سیاه و غزال» سیر و سلوک سیاه است در هفت شهر عطار، درباره موضوع و مضمون نمایش یادآور شد: داستان روایتگر عاشق شدن سیاه بر غزال دختر سلطان است که این عشق او را ناچار به سفر و سیر و سلوک در این مسیر می‌کند و در این طی طریق با غزال‌های بسیار مواجه می‌شود که فرسنگ‌ها با غزالی که او شناخته متفاوتند. اما در نهایت در شهر هفتم به نقطه‌ای از تعالی دست می‌یابد که از غزال زمینی خود نیز گذشته و با خالق آسمانی خود اجین شده و درصدد کشف و شهودی عمیق‌تر تصمیم می‌گیرد به سفرش برای شناخت معشوق حقیقی ادامه دهد.

او ضمن اشاره به اینکه تمرین‌های نمایش پنج ماه طول کشید، درباره سبک و فضای اجرایی آن اظهار کرد: «سیاه و غزال» نمایشنامه‌ای کمدی عرفانی است که سیر و سلوک سیاه در هفت شهر عشق را روایتگری می‌کند. این نمایش با حضور هنرجویان بسیار بااستعداد من که نخستین بار روی صحنه می‌آیند، اجرا می‌شود و طراحی‌ها بر مبنای نگارش آن در فضای اپیک و بازی در بازی است. بازیگران مرد نمایش زن‌پوش شده و بازیگران زن مردپوش. از ویژگی‌های نمایش هم بهره گرفتن از مولتی‌مدیاست.

فتحی درباره ویژگی‌های این نمایش اظهار کرد: یکی از ویژگی‌های این نمایش هنرنمایی دیدنی بازیگران آن است که به شخصه مرا در اولین اجرا شگفت‌زده کرد. طراحی صحنه و لباس از دیگر محاسن این نمایش است. طراحی صحنه از نظر بصری بسیار جذاب و در آن از مدیاهای مختلف استفاده شده است.

این بازیگر و کارگردان تئاتر در پایان صحبت‌هایش عنوان کرد: این روزها اهالی تئاتر باید از آثار نمایشی روی صحنه حمایت کنند تا به روند کلی آن کمک شود. من 29 سال است در عرصه تئاتر فعالم اما اکنون در حال گذران دوران دشواری هستیم و همه ما تحت فشار قرار داریم چرا که مخاطبان تئاتر به سختی به دیدن نمایش‌ها می‌آیند و از این رو با اطلاع‌رسانی از سوی خودمان این امکان وجود دارد از این هنر حمایت کنیم. من با تحریم این هنر مشکل دارم چرا که ما نیز همچون دیگر مشاغل باید از حرفه‌مان ارتزاق کنیم و بنابراین نباید در این شرایط سخت زندگی، آن را تعطیل کنیم.

علاقه‌مندان می‌توانند بلیت این نمایش را از سایت تیوال تهیه کنند.