گروه تئاتر هنرآنلاین: نمایش «خونه» به نویسندگی و کارگردانی نسیم ‌تاجی از پنجم آبان ساعت 19:15 در تماشاخانه سنگلج روی صحنه رفته و مهرداد ‌باقری، بهرام ‌سروری‌‌نژاد، لیلا ‌ارجمند‌پیوند، علی یازرلو، شاهین گل‌کار، ماهی طاهری، رضا ‌نعمتیان، میثم ‌عباسی، طاهره ‌بهرامی، حامد ‌سوری، مبین آذربایجانی، امیرمهدی میرزایی، حسن فتحعلی‌بیگی و میترا جوکار در آن بازی می‌کنند.

نسیم تاجی در گفت‌وگو با هنرآنلاین درباره ایده نگارش نمایشنامه «خونه» گفت: فضای این نمایش الهام‌گرفته از محله‌ای است که من در کودکی آن را دیده بودم که یکباره یادش افتادم و شروع به نوشتن نمایشنامه کردم. داستان درباره افرادی است که در زمان‌های دور ساکن خانه‌ای بدون صاحب می‌شوند. خانه در حال خراب شدن است و از آنجا که سند ندارد نمی‌توان برایش وام گرفت. از این رو ساکنان تصمیم به فروش آن می‌گیرند...

این نویسنده، بازیگر و کارگردان با اشاره به اینکه اتفاق‌های داستان در زمان کنونی در حال وقوع است، درباره سبک و فضای اجرایی «خونه» عنوان کرد: نمایش فضایی رئال دارد اما از آنجا که علاقمند به نمایش ایرانی هستم تاش‌های کمرنگی از این گونه نمایشی چون فاصله‌‌گذاری و موسیقی زنده در آن گنجانده شده است. فضا رئال و کمدی است و در آن درباره برخی مسائل روز جامعه از جمله اینفلوئنسرها صحبت می‌شود.

تاجی ضمن بیان اینکه تمرین‌های نمایش از اواسط مرداد آغاز شده بود، درباره میزان استقبال تماشاگران گفت: متاسفانه به دلیل شرایط روز تاکنون استقبال رضایتبخشی از نمایش نشده ضمن اینکه فضای تبلیغاتی نیز وجود ندارد و مجبور به چاپ تراکت برای اطلاع‌رسانی‌ شده‌ایم. با وجود چنین شرایطی ما بسیار به حمایت اداره کل هنرهای نمایشی نیاز داریم چرا که در زمان نامناسبی نمایش در حال اجراست و مخاطب چندانی برای تئاتر وجود ندارد.

کارگردان «خونه» درباره نظر برخی هنرمندان و فعالان تئاتر مبنی بر تعطیلی سالن‌های نمایش در وضعیت فعلی، یادآور شد: هر فردی صلاح خودش را می‌داند. گروه بیست و سه نفری ما زحمت و هزینه بسیاری برای این اجرا متحمل شد و اگر اجرا نمی‌رفتیم، نوبت را از دست می‌دادیم. بر این اساس من فکر کردم بهتر است نمایش را تحت هر شرایطی به صحنه آوریم.

دیگر عوامل نمایش «خونه» عبارتند از دستیار و برنامه‌ریز:  مجید یاراحمدی، طراح نور:  مریم ‌حیدری، طراح پوستر و بروشور:  مریم ‌حیدری، دستیار کارگردان:  امید ‌سرلک، طراح لباس:  زیبا ‌موسوی، طراح گریم: سهیلا ‌جوادی، مجری گریم: نیما عبدی، نوارنده تمبک: شاهین گل‌کار، مجریان دکور: حسین نعیمایی و رسول نجفی، منشی صحنه:  مبین آذربایجانی، مدیران صحنه:  امیرمهدی میرزایی و میترا جوکار.

علاقه‌مندان می‌توانند بلیت نمایش را از سایت تیوال تهیه کنند.