گروه تئاتر هنرآنلاین: این نمایش به تهیه‌کنندگی محمدجواد سخنور اجرا می‌شود و حامد ‌سوری، فراز ‌شیرانی، عرفان صمدیه، رضا بخشایش، مهدی اسدی، آرمین افتخارزاده، رضا بلبلوند، پارسا عبدالملکی، کیمیا جهانشاهی، نگار فتوره‌چی، حسین‌تقی ذوقی، عرشیا هواخواه، زهره صادقیان، پارسا ورچه، نگین ‌صدر، کاوه ‌قیصری و دانیال ‌حسین‌‌پور بازیگران آن هستند.

الهه تنهایی در گفت‌وگو با هنرآنلاین درباره روند شکل‌گیری «انتظار در برزخ» گفت: این نمایش از چند اتفاق الهام گرفته شده است. سال گذشته در دیدای با محمدصادق اسدی نویسنده نمایشنامه، به گپ‌وگفت در رابطه با فلسفه اگزیستانسیال و دغدغه مرگ نشستیم تا اینکه از دل این چالش، ایده نمایش به ذهنمان رسید و در ادامه به آن جان بخشیدیم. «انتظار در برزخ» کمدی سیاه با یک پیچش ابزوردی است. دغدغه رهایی از ترسیدن از مرگ، انتخاب و اختیار، آزادی توامان با آگاهی و... نقطه جذاب این اثر برای من است.

او درباره موضوع و مضمون نمایش عنوان کرد: موضوع «انتظار در برزخ» پیرامون مواجهه با مرگ و انواع واکنش به آن و در نهایت پذیرش عدالت همگانی‌ است. یعنی که مرگ تنها راه آزادی از غل و زنجیر افکار نامیراست. این به معنای ناامیدی نیست بلکه به معنای آگاهی و گذر از هر آن چیزی‌ است که به وجودمان زنجیر می‌زند.

تنهایی ضمن اشاره به اینکه اتفاق‌های این نمایش بدون زمان است، درباره مکان رویدادها اظهار کرد: داستان در برزخ ذهن شخصیت نویسنده رخ می‌دهد که اشخاص مهم تاریخ در جزیره‌ای که سوراخ شده و به زودی غرق می‌شود گیر افتاده‌اند.

او با بیان اینکه تمرین‌های این نمایش ۴ ماه به طول انجامید، درباره سبک و فضای اجرایی «انتظار در برزخ» تصریح کرد: اجرای این نمایش به سبک تئاتر آزمایشگاهی (گروتوفسکی) تمایل دارد و جانمایه آن ابزورد است؛ کمدی سیاه با تم سیاسی انتقادی.

IMG_20230226_140736_219

کارگردان نمایش «گونه‌ پرشگرهای جهشی» درباره ویژگی‌های «انتظار در برزخ» اذعان کرد: از ویژگی‌های این نمایش می‌توان به جریان روانِ بازی بازیگران اثر و هوش جمعی عالی و قابل تشویق آن‌ها اشاره کرد چرا که بسیار فضا را باورپذیر و قابل فهم کرده است. ویژگی دیگر سوئیچ کردن قصه از کمدی عامه به ابزورد و اگزیستانسیال قصه‌ «در انتظار گودو» است که شخصیت‌ها با خودکشی نویسنده، مرده و با ظهور نویسندهِ جدید متولد می‌شوند. هماهنگی گروه موسیقی با بازیگران جاذبه دیگر این نمایش است.

الهه تنهایی در پایان صحبت‌هایش تصریح کرد: در وضع کنونی اقتصادی و سیاسی، تئاتر بسیار مظلوم واقع شده و ما سرسختانه می‌جنگیم این تریبون را که صدای واقعی و همدرد با مردم عزیزمان است زنده نگه داریم و در این روزگار بی‌انصاف، طلایه‌دار آگاهی باشیم. باشد که روزنه نوری در ذهن‌ها و قلب‌ها ایجاد شود. از گروه خوب نمایش سپاس بی‌کران دارم که جوانمردانه پای اهداف جمعی‌مان ماندند و همچنین تهیه‌کننده عزیزمان آقای سخنور که دلیرانه در این شرایط بد اقتصادی ما را حمایت کردند. امیدوارم روزگار بر مردم همیشه شریف ایران مهربان باشد.

علاقه‌مندان به تماشای این نمایش می‌توانند بلیت آن را از سامانه تیوال تهیه کنند.