به گزارش هنرآنلاین از روابط عمومی صداوسیما، در آستانه سالروز تولد علی نصیریان، بازیگر قدیمی سینما، تئاتر و تلویزیون مستند پرتره زندگی این هنرمند در برنامه مستند فرهنگ امروز شنبه - هشتم بهمن ماه- از رادیو فرهنگ پخش می‌شود.

برنامه مستند فرهنگ، مستندی درباره زندگی و فعالیت‌های علی نصیریان بازیگر تئاتر، سینما و تلویزیون است که ساعت ۱۴ و ۳۰ دقیقه امروز از رادیو فرهنگ روی آنتن می‌رود.

در این مستند بخش‌هایی از زندگی و فعالیت‌های هنری علی نصیریان قدیمی‌ترین و محبوب‌ترین بازیگر ایرانی که بیش از پنج دهه در سینما، تئاتر و تلویزیون حضوری فعال و مستمر داشته، چهره ماندگاری که نقش‌هایش در سریال های «هزاردستان» و «سربداران» و همینطور فیلم های «گاو» و «بوی پیراهن یوسف» هرگز از یاد مخاطبانش پاک نخواهد شد پخش می‌شود.

علی نصیریان ۱۵ بهمن ۱۳۱۳ شمسی به دنیا آمد. او در سال ۱۳۲۶ به دبیرستان پیرنیا در چهار راه گمرک رفت و در آنجا با جمشید لایق، اسماعیل داورفر و مهدی فتحی همکلاسی شد و در سال ۱۳۳۵ جایزهٔ نخستین مسابقهٔ نمایش‌نامه‌نویسی را برای نمایش «بلبل سرگشته» دریافت کرد. فیلم «گاو» ساخته داریوش مهرجویی نخستین فعالیت سینمایی او بود. نصیریان در سال ۱۳۶۲ نقش قاضی شارح را در سریال «سربداران» بازی کرد، نقشی که بین تمام نقش هایش تا آن تاریخ منحصر به فرد بود. «آقای‌هالو»، «کفش‌های میرزا نوروز»، «شیر سنگی»، «ناخدا خورشید»، «هزاردستان»، «سال‌های خاکستری»، «بوی پیراهن یوسف» و «میوه ممنوعه» از آثار قابل توجه و ماندگار اوست.

نصیریان سال ۱۳۸۰ به‌عنوان چهره ماندگار ایرانی در رشتهٔ بازیگری تئاتر و سینما شناخته شد و نشان درجه یک هنری را دریافت کرد.