گروه تئاتر هنرآنلاین: «شاهزاده‌خانم و کلاغ‌های تاج‌طلا» نوشته و کار پویا شش‌پری از 16 آبان ساعت 17:30 در تالار ‌هنر روی صحنه رفته و سمیه بیگی، المیرا پارسا، سعید قره‌‌داغلی، نسا جبین‌پور، حانیه رهگذر، ماهی (مهدیه) طاهری، نیما محمودی، مهتاب ‌فرهپور، عرفان ‌امین‌‌فر، عرفان قهرمانی، مهران ولی‌زاده و پویا ‌شش‌‌پری در این نمایش بازی می‌کنند.

شش‌پری در گفت‌وگو با هنرآنلاین داستان نمایش را اینگونه توضیح داد: شاهزاده‌خانمی به نام ویشا بعد از سال‌ها متوجه می‌شود جادوگری برای اینکه صاحب تاج و تخت و مال و منال پادشاه شود برادرانش را جادو و تبدیل به کلاغ کرده است. او حالا برای پیدا کردن‌ آنها به بازارچه شهر می‌رود و با مردم همکلام می‌شود از آنجا نشانه‌ای پیدا می‌کند و سمت جنگل می‌رود. با حیوانات جنگل حرف می‌زند و آن‌ها ویشا را به خانه پیرزن مهربان که مانند فرشته است می‌رسانند و در پایان ویشا با کمک ابر و باد برادرانش را پیدا می‌کند و به قصر بازمی‌گرداند.

او در ادامه افزود: دشواری‌هایی در مسیر شاهزاده است که براساس آن در نظر داشتم بچه‌ها را به فکر وادارم که به راحتی نمی‌شود به خواسته‌ها رسید و باید به این منظور تلاش کنند و اتحاد جمعی داشته باشند.

شش‌پری این نمایش را مناسب رده سنی کودک و نوجوان عنوان کرد و گفت: در «شاهزاده‌خانم و کلاغ‌های تاج‌طلا» سعی شده سلایق گروه سنی کودک و همچنین نوجوان در نظر گرفته شود و مناسب دو گروه سنی باشد اما این اثر برای گروه سنی خردسال مناسب نیست.

53801_شاهزاده خانم و کلاغ_های تاج طلا. عکاس رضا معطریان 6.f2db9c

او ضمن اشاره به اینکه تمرین‌های نمایش حدود شش ماه به طول انجامیده، درباره سبک و فضای اجرایی آن یادآور شد: نمایش تلفیقی است از شیوه نمایش عروسکی و زنده همراه با موسیقی. ماسک‌ها کمی بزرگ‌تر ساخته شده که باعث می‌شود قوه تخیل بچه‌ها بیشتر ترغیب شود. بیشتر بازیگران هر کدام سه نقش ایفا می‌کنند و به نوعی از شیوه بازی در بازی استفاده شده و این نکته قدرت بازی بازیگران را بیشتر به نمایش می‌گذارد.

این نویسنده و کارگردان تئاتر کودک و نوجوان با بیان اینکه متاسفانه طی دو هفته پس از روی صحنه آمدن نمایش استقبال از آن رضایتبخش نبوده تصریح کرد: در هیچ دوره‌ و شرایطی ما تا این حد شاهد ریزش مخاطب نبوده‌ایم. بعضی از اجراها تعداد عوامل و بازیگران نمایش از تعداد مخاطبان آن بیشتر بوده و این برای گروه و سالن راضی‌کننده نیست.

شش‌پری در پایان گفت: من در اجرای تمام نمایش‌هایی که تاکنون روی صحنه آورده‌ام ابتدا به جنبه سرگرمی و سپس به بعد آموزشی، آن هم غیر مستقیم توجه می‌کنم چرا که مخاطبان چندان دنبال نمایش‌های روانشناسانه نیستند. اکنون شرایط به گونه‌ای است که در تولید انیمیشن‌ها نخست به جذابیت تصویری آن توجه می‌شود سپس به مسائل آموزشی آن تا برای مخاطب جذاب‌تر باشد.

دیگر عوامل نمایش «شاهزاده‌خانم و کلاغ‌های تاج‌طلا» عبارتند از برنامه‌ریز و دستیار کارگردان: یکتا ‌مقدس‌‌فر، طراح صحنه: علیرضا حسین‌پور، طراح عروسک: علیرضا حسین‌پور، آهنگساز: فرید نوایی، طراح لباس: سمیرا شش‌پری، طراح گریم: حسین تبریزی و لیلا پریشان و طراح پوستر: ندا حیدری.

علاقه‌مندان می‌توانند بلیت این نمایش را از سامانه تیوال یا رزرو از طریق شماره‌های 09191308576 و 09332517915 تهیه کنند.