به گزارش هنرآنلاین به نقل از روابط‌ عمومی و امور بین‌المللی بنیاد رودکی، جواد رمضان‌نژاد رئیس مرکز سیمافیلم، محمدرضا بهمنی معاون سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی و سیدمهدی جوادی مدیر عامل بنیاد سینمایی فارابی به تماشای آخرین اجرای نمایش-موسیقی «علمدار» نشستند.

معاون سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی پس از تماشای «علمدار» گفت: نقاط برجسته تاریخ بشری به واسطه هنر پایدار و ماندگار شده است. در فرهنگ ما شیعیان و همچنین فرهنگ بشریت، یکی از برجسته‌ترین، نورانی‌ترین و ماندگارترین این نقاط واقعه عاشوراست. در این میان یکی از درخشان‌ترین نقاط واقعه کربلا نیز آوردن آب برای خیمه‌‍‌هاست و این نقطه درخشان تاریخی به واسطه هنر در طول تاریخ پایدار و ماندگار شده است.

بهمنی افزود: به واسطه هنرهای سنتی ما همچون تعزیه‌، این جریان و واقعه ماندگاری‌اش را تضمین کرده و من گمان می‌کنم در هر عصری، هنر آن دوره باید به کمک نقطه درخشان تاریخ بیاید و این هنر مزین می‌شود به این نقطه تاریخی.

وی یادآور شد: «علمدار» که توسط گروه بزرگ هنری با ترکیبی از موسیقی، نورپردازی، نمایش و... اجرا شد در این برهه از زمان نقش و رسالت خود را به خوبی ایفا کرد و امیدوارم در اعصار و دوره‌های دیگر، هنرهای برجسته‌‍‌ای که در ایران اسلامی است این رسالت را به خوبی انجام دهند.

مدیر عامل بنیاد فارابی نیز درباره موسیقی-نمایش «علمدار» عنوان کرد: بیان برخی مفاهیم در فرهنگ دینی و مذهبی ما نیاز به یکسری نوآوری‌ها دارد تا بتواند مخاطب بیشتری را جذب کند. به نظرم «علمدار» تلفیقی فوق‌العاده از هنر موسیقی و نمایش و انجام این فرم و سبک از کار هنری نیازمند توفیق است.

جوادی اضافه کرد: به اعتقاد من نظر خاصی به تک تک هنرمندان از گروه ارکستر تا اجراگران این اثر عطا شده بود تا این امکان برای‌شان میسر شود چنین کاری را انجام دهند. «علمدار» اثر بسیار تاثیرگذاری بود که به اندازه چند مجلس روضه مخاطب را تحت تاثیر قرار داد.

موسیقی-نمایش «علمدار» به کارگردانی حسین پارسایی و تهیه‌کنندگی و روایتگری پرویز پرستویی شامگاه جمعه پس از پنج اجرا به پایان رسید.