به گزارش هنرآنلاین به نقل از روابط عمومی انجمن سراسری صنفی موسیقی تئاتر ایران، در این نشست که روز یکشنبه نهم مردادماه ١۴٠١ به دعوت مدیر عامل خانه تئاتر در عمارت شماره ٢ خانه تئاتر برگزار شد پس از معارفه و معرفی اعضای هیات مدیره انجمن صنفی سراسری موسیقی تئاتر ایران مطالب، دیدگاه‌ها و مسائل بر اساس اولویت، طرح و مورد بررسی قرار گرفت. در ابتدا سعید ذهنی رئیس انجمن موسیقی تئاتر ایران ضمن ابراز خرسندی از این نشست و همفکری بعضی از انتظارات صنفی انجمن متبوع خود را از مدیر عامل وقت من جمله ارائه عملکرد شفاف در تمامی امور و حمایت عادلانه و منصفانه مادی و معنوی از تمامی انجمن‌ها و اعضای آنها را مطرح و پیگیری امور مربوط به مسکن اعضا که مدت‌هاست رها مانده را خواستار شد. سعید ذهنی مشارکت نمایندگان همه انجمن‌ها در مسائل صنفی و تصمیم‌گیری‌های کلان را راهکاری کاربردی عنوان کرد و پیروی از آن را بعنوان یک اصل راهبردی مورد تاکید قرار داد. 

شهرام نجاتی نایب رئیس و ریچارد عیسی‌پور عضو هیات مدیره انجمن موسیقی تئاتر ایران نیز در ادامه خواستار حمایت همه جانبه خانه تئاتر در جهت برگزاری کلاس‌های آموزشی تئوری موسیقی و موسیقی دراماتیک شدند. حامد ابراهیمی، فرشاد فزونی و محمد فرشته نژاد بعنوان دیگر اعضای هیات مدیره انجمن صنفی سراسری موسیقی تئاتر ایران به ترتیب مطالب مهمی از قبیل توجه به موسیقی تئاتر و اهمیت آن در تئاتر، اجراهای مستقل موسیقی تئاتر توسط اعضای انجمن تبیین و تدوین قراردادهای تیپ برای صنف ها و یاری و پشتیبانی هئیت مدیره مرکزی و مدیر عامل خانه تئاترجهت اجرایی شدن تعرفه های مصوب اشاره و تاکید کردند.

در بخش بعدی مدیر عامل خانه تئاتر، افراد حاضر در نشست را در جریان برخی پیگیری‌های حقوقی و صنفی قرار داده و بر تقویت بنیه مدیریتی انجمن‌ها اشاره کرد. نعیمی ذاکر مضافاً به ضرورت  همکاری مجدانه همه انجمن‌ها با خانه تئاتر برای پیشبرد اهداف موردنظر تاکید و استفاده از ظرفیت‌های مجازی خانه تئاتر و شبکه‌های اجتماعی را برای  معرفی هر چه بیشتر و بهتر توانایی‌ها مسائل جامعه تئاتری مفید دانست. مدیر عامل جدید تلاش برای جمع‌گرایی و پرهیز از فردگرایی، معرفی ساختار تشکیلاتی انجمن‌ها در جهت کشف موقعیت کنونی و پیدا کردن سویه‌ مناسب تا کسب موقعیت آرمانی را موثر دانسته و طرح سوالات و مطالبات از سمت هنرمندان تئاتری را باعث رونق و جرقه‌های روشنگر برای نیل به اهداف پویا و مانا قلمداد کرد. وی در ادامه پیشنهادات خود با سرفصل‌های سازماندهی در تشکیلات، خلق امور معرفی کننده و خلاق در کارگروه طرح و برنامه، تلاش برای استقلال موسیقی تئاتر و ارتباط مستقیم موسیقی با مخاطب، تقویت نظام مدیریت فکری در انجمن‌ها و پویاتر شدن ارتباطات مجازی و اجتماعی انجمن جهت ارتقا جایگاه و معرفی فعالیت‌های آن را عنوان کرد.

در پایان با بازنگری کلی مطالب، سعید ذهنی رئیس انجمن صنفی سراسری موسیقی تئاتر ایران به مرور مطالب پرداخت و با طرح کلی مطالبات از جمله مشارکت با برنامه‌های مدیر عامل در راستای اساسنامه‌ اصلاحی خانه تئاتر، ترتیب اثر مطالبات انجمن‌ها برای ارتقا سطح کیفی عملکرد کیفیت خانه تئاتر، ارج‌گذاری اهمیت آموزش و اولویت بخشی آموزش موسیقی برای مشتاقان و علاقه‌مندان تئاتری، تحصیل امکانات و برقراری موقعیت جهت برپایی کنسرت‌های موسیقی تئاتر در سالن‌های مختلف و مجموعه‌های فرهنگی و تماشاخانه‌های خصوصی و در نهایت برقراری و تعریف سازوکار مناسب برای معرفی تئاتر و موسیقی تئاتر به اقشار جامعه، نشست مذکور خاتمه یافت.