به گزارش هنرآنلاین به نقل از روابط عمومی انجمن صنفی نمایش‌نامه‌نویسان و مترجمان تئاتر ایران؛ در روز نخست- 28 اردیبهشت ماه 1401- محمد ابراهیمیان (نمایش‌نامه‌نویس و پژوهش‌گر تئاتر) و ایوب آقاخانی (استاد دانشگاه، نمایش‌نامه‌نویس و کارگردان تئاتر) به همراه دکتر محسن کرمی (استاد دانشگاه، پژوهش‌گر و مترجم فلسفه) سخنرانان سمینار نمایش‌نامه‌نویسی و گفت‌وگو  خواهند بود.

روز دوم- 29 اردیبهشت ماه 1401- دکتر محمدرضا خاکی (استاد دانشگاه، کارگردان و مترجم) و حسین کیانی (نمایش‌نامه‌نویس و کارگردان تئاتر) سخنرانان سمینار نمایش‌نامه‌نویسی و سانسور خواهند بود.

روز سوم- 30 اردیبهشت ماه- هم با سخنرانی استاد محمود دولت‌آبادی (نویسنده)، دکتر سهیلا نجم (استاد دانشگاه و پژوهشگر تئاتر)، دکتر حمید امجد (نمایش‌نامه‌نویس، کارگردان و پژوهشگر تئاتر) و پانته‌آ بهرام (بازیگر تئاتر و سینما)، آیین نکوداشت استاد بهرام بیضایی (نمایش‌نامه‌نویس، فیلمنامه‌نویس، کارگردان تئاتر و سینما) در تالار استاد جوانمرد برگزار می‌شود.

در این روز، محمد رحمانیان (نویسنده و کارگردان تئاتر و سینما) نیز به همراه گروهش نمایش‌نامه‌خوانی خواهند داشت از قسمتی از فیلمنامه «اشغال» بهرام بیضایی که توسط رحمانیان اقتباس نمایشی شده است.

سمینارها و آیین نکوداشت در هر سه روز، ساعت 18 آغاز می‌شود. علاقمندان برای حضور در سمینارها و آیین نکوداشت می‌توانند به عمارت جدید خانه تئاتر در خیابان استاد نجات‌اللهی، خیابان سمیه، نرسیده به خیابان حافظ، پلاک 206، عمارت خانه تئاتر، سالن استاد جوانمرد مراجعه کنند.