به گزارش هنرآنلاین، در پی درگذشت سعید تشکری نمایشنامه نویس، نویسنده و مترجم ایرانی، انجمن صنفی نمایشنامه‌نویسان و مترجمان تئاتر ایران در یادداشتی که برشی از رمان «رژیسور» سعید تشکری در آن آمده، فقدان وی را تسلیت گفت.

در این یادداشت آمده است: «روسی‌خان به گلشا گفت: عکاسی را که یاد گرفتی، حالا در خیال خودت، سینماتوگراف را هم بیاموز. بعد از عکاسی نوبت سینما است. شما ملت شفاهی هستید. داستان، شعر، نثر، غزل و رباعی و مثنوی زیاد دارید؛ اما تصور و تصویر ندارید. ملتی که زیاد حرف می‌زند، دیر تصمیم می‌گیرد. خیال می‌کند می‌داند. ما فکر کردیم در جنگ با مشروطه‌خواهان، چگونه باید در ایران بمانیم. راهش فقط این است: شما باید پادشاهی داشته باشید که ایران مملکت دوم او باشد و روسیه سرزمین اول او. پس پادشاه شما را تربیت کردیم. راستی، حالا این پادشاه می‌خواهد با تو حرف بزند ... برشی از رمان «رژیسور» نوشته‌ سعید تشکری (۲۰ تیرماه ۱۳۴۲/ قوچان - ۱۹ بهمن‌ماه ۱۴۰۰/ مشهد)

انجمن صنفی نمایشنامه‌نویسان و مترجمان تئاتر ایران فقدانِ سعید تشکری، نویسنده، هنرمند و عضو حرفه‌ای‌ خود را به خانواده‌ محترم ایشان و جامعه‌ هنر و ادبیات کشور تسلیت می‌گوید.»

انجمن تئاتر انقلاب و دفاع مقدس هم برای درگذشت استاد سعید تشکری، نویسنده و نمایشنامه‌نویس برجسته تئاتر ایران پیام تسلیت صادر کرد. در این پیام آمده است: «انجمن تئاتر انقلاب و دفاع مقدس بنیاد فرهنگی روایت فتح درگذشت ناباورانه نویسنده متعهد و ارزشمند، نمایشنامه‌نویس برجسته تئاتر انقلاب، دفاع مقدس و مقاومت استاد سعید تشکری را به عموم علاقمندان وی، فرهیختگان و خانواده آن مرحوم تسلیت عرض می‌نماید.

بی‌شک آثار گرانقدر برجای‌مانده آن فقید سعید جزو میراث ارزشمند تئاتر انقلاب اسلامی و فقدان ایشان محسوس و ضایعه‌ای بزرگ در حوزه ادبیات و  هنرهای نمایشی ایران اسلامی خواهد بود. از خداوند عالی اعلی (جل جلاله) علو درجات و آرامش خاطر آن مرحوم را مسالت داریم.»

انجمن تئاتر انقلاب و دفاع مقدس در آیین اختتامیه چهاردهمین جشنواره تئاتر مقاومت در سال ۱۳۹۲ از مرحوم سعید تشکری یه پاس سال‌ها حضور مستمر و تاثیرگذار در حوزه ادبیات نمایشی انقلاب و دفاع مقدس تقدیر کرده بود.

هنرآنلاین درگذشت این هنرمند محجوب را به خانواده ایشان و جامعه هنری تسلیت می‌گوید.