به گزارش هنرآنلاین، «هفت قصه از هفت پریِ زمینی برای تو»، هفت قصه‌ نمایشی کوتاه است که در قالبی بین سینما و تئاتر ساخته شده و در زمره‌ آثار بیناگونه‌ای به حساب می‌آید. می‌توان گفت این اثر مشخصا به آسیب‌شناسی و روانشناسی خانواده و مسائلی از زنان در حیطه زندگی اجتماعی و خانوادگی در دوران نوجوانی تا میانسالی می‌پردازد و اثری خانوادگی/ اجتماعی است.

«هفت قصه از هفت پریِ زمینی برای تو» در واقع سومین دوره از برگزاری رپرتوار «مونوگهان» است که این‌بار به‌خاطر پاندمی کرونا، به صورت ترکیبی از تئاتر در سینما و باز هم به صورت رقابتی ساخته و این بار به جای صحنه، به نوعی اکران می‌شود و در حکم یک اثر واحد، پخش و به مخاطب ارائه می‌شود.

شکل داوری این دوره از «مونوگهان»، روشی متفاوت از قبل دارد: یکی داوری توسط هیأت داوران به صورت تخصصی هم در شاخه‌ بازیگری و هم نویسندگی؛ دیگری توسط مخاطبین که پس از تماشای این اثر می‌توانند اثر برگزیده‌ خود را انتخاب و با امکانات طراحی شده توسط تیوال، به آن رأی دهند تا از آن قطعه به عنوان منتخب مخاطبین، تقدیر جداگانه‌ای صورت گیرد.

لازم به یادآوری‌ست که «مونوگهان» فقط برای نمایشنامه‌های تازه و اجرا نشده‌ ایرانی، کارگاهی یا مستقل به شکل تک‌گویی و فقط برای «یک بازیگر زن» نوشته شده و به اجرا می‌رسد و این بار همه‌ اپیزودها توسط شش تن از اعضا/ شاگردان کارگاه نویسندگی «وَ ناگهان» و بر اساس وقایعی از زندگی هنرجویانی با تعداد بیشتر نوشته شده و در حالت نهایی برای هفت هنرجوی بازیگری با هفت قصه به قلم سه نویسنده، به نگارش درآمده‌ است. مهرا معین، یاسمن ناسخی و نسترن خدادوست، نویسندگان این هفت اپیزود بوده‌اند.

«هفت قصه از هفت پری زمینی برای تو»، تازه‌ترین اثر گروه فیلم و تئاتر «و ناگهان» است که پیش‌کش به یاد «عباس کیارستمی» شده است. دستیار و مشاور هنری این اثر، «سیما شکری» ا‌ست که همواره تمرینات و کارگاه‌های بدن، صدا، تنفس و ... هنرجویان را هم در گروه بر عهده دارد.

هنرجو/ بازیگران به ترتیب اپیزودها: زهرا زمانیان، مهتاب افکار، نگین قاسم‌زاده، زهرا صحبتی، سمانه غدیری، نیره غفاری و الهام مختاری هستند. از دیگر عوامل این کار می‌توان به تصویربردار: سید ضیاالدین صفویان، آهنگساز: آروین سیدان، تدوینگر: کسرا آتشی، مدیر هماهنگی: مریم پابرجا، گروه کارگردانی: نازنین زنگنه، علیرضا محمدی و ... اشاره کرد.

تماشای «هفت قصه از هفت پری زمینی برای تو»، در بخش «فیلم‌تئاتر» تیوال به صورت شبانه‌روزی امکان‌پذیر و پس از خرید بلیت تا یک هفته در سیستمِ کاربریِ خریداری شده امکان بازدید مجدد دارد.