گروه تئاتر هنرآنلاین، کهبد تاراج نویسنده و کارگردان تئاتر درباره جدیدترین فعالیت‌های خود به هنرآنلاین گفت: این روزها نمایشنامه «سگک» توسط انجمن دفاع مقدس در حال چاپ است. علاوه‌بر آن مشغول نوشتن دو نمایشنامه به نام‌های «...09» و «یتیمچه» هستم. نمایشنامه «یتیمچه» یک نمایش رئالیسم خانوادگی است و فکر می‌کنم نوشتن آن تا آبان ماه طول بکشد. این نمایشنامه یکی از کامل‌ترین و سخت ترین نمایشنامه‌هایی است که نوشته ام و بستر آن در عشق و خیانت می‌گذرد.

او در پاسخ به این سوال که از چه لحاظ نمایشنامه «یتیمچه» را کامل می‌داند، اذعان کرد: به خاطر اینکه من در این نمایشنامه از بافت و ادبیات زبانی که همیشه داشتم فاصله گرفته‌ام. این نمایشنامه شخصیت‌ پردازی‌های عمیقی دارد. من از ادبیات کوچه بازار و جنوب شهر فاصله گرفته‌ام و دارم به بطن خانواده می‌روم. به همین خاطر کار من سخت می‌شود چون باید با آن کاراکترها زیست کنم. در این نمایشنامه پدر خانواده، کارمند دفتر ریاست جمهوری است و دارد بازنشسته می‌شود. این داستان در سال 1372 می‌گذرد. امیدوارم بتوانم نگارش آن را زودتر تمام کنم که آن را به بخش نمایشنامه نویسی جشنواره تئاتر فجر برسانم.

این نویسنده در رابطه با نمایشنامه «...09» نیز عنوان کرد: نوشتن آن را از دو سال پیش سفارش گرفتم ولی آن‌قدر سرم شلوغ بود که فرصت نوشتنش را پیدا نکردم. قصه این نمایشنامه درباره دختر شهرستانی است که درگیر سیم‌کارتی می‌شود که دست به دست می‌چرخد. این نمایشنامه پنج اپیزود دارد و الآن مشغول نوشتن اپیزود آخر آن هستم.

تاراج درخصوص سایر برنامه‌های خود گفت: ما قرار بود از 17 فروردین ماه تا 18 اردیبهشت در سالن سمندریان نمایش «مشتبا داداش صیغه‌ای حسین آدیداس» را اجرا کنیم ولی به تعطیلات خوردیم و احتمالاً با این شرایط اجرای ما به تابستان موکول ‌شود.

وی که در شرایط کرونا نمایش «یاماها» را روی صحنه برده است، درباره تجربه این اجرا اظهار داشت: اگر من نمایشم را در شرایط عادی اجرا می‌کردم نیز همین کمکی را به من می‌کردند که الآن کردند. یعنی هیچ کمک اضافه‌ای نکردند. فکر می‌کنم بیشتر بودجه امسال به شهرستان‌ها اختصاص داده شده است. من خودم در شهرستان تئاتر کار کرده‌ام ولی واقعیت این است که الآن در شهرستان‌ها تئاتری نیست.

کهبد تاراج در پایان خاطرنشان کرد: با اینکه روحیه خوبی نداریم ولی امیدوار هستیم کرونا زودتر پایان یابد. من در یک دوره‌ای افسردگی گرفتم و الآن هم حال و روز خوبی ندارم ولی با نوشتن می‌توانم دوباره برگردم.