سرویس تئاتر هنرآنلاین: روز گذشته دوشنبه 19 خرداد ماه، هنرآنلاین گفت‌وگویی با کهبد تاراج نمایشنامه‌نویس و کارگردان تئاتر داشته است که در بخشی از این گفت‌وگو تاراج عنوان کرده است: "بدون شک نمایش خود را اجرا خواهم کرد اما با توجه به شرایط، عوامل پشت صحنه را حذف می‌کنم". هیئت مدیره کانون دستیاران کارگردان خانه تئاتر در واکنش به این جمله، متنی را در اختیار هنرآنلاین قرار داده است که بدین شرح است:

"آیا حذف عوامل پشت صحنه تئاتر امکان پذیر است!؟

با اعلام احتمال بازگشایی سالن‌های نمایش در روزهای آتی از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، واکنش‌های گوناگونی نسبت به این موضوع صورت گرفته است. که در پس همه آن‌ها در کنار نگرانی از وضعیت معیشتی اهالی این حرفه دغدغه‌‌ی سلامتی گروه نمایش و تماشاگران به چشم می‌خورد. اما آنچه که در این اظهار نظر‌ها آشکار است یک تصمیم واحد برای تمامی اعضای تولید یک اثر نمایشی است.

ولی متأسفانه اخیراً در اظهار نظری که از سوی آقای کهبد تاراج از کارگردانان جوان تئاتر منتشر شده به نکته‌ای عجیب اشاره شده است. اجرای نمایش با حذف عوامل پشت صحنه.

در پی این اظهار نظر چند پرسش به هر ذهن هوشیاری متبادر می‌گردد؛ آیا پیش از این هم به روی صحنه رفتن یک نمایش بدون حضور عوامل پشت صحنه میسر بوده است؟ و کارگردانان به این عوامل محبت می‌کردند که از آنها در تهیه آثارشان استفاده می‌کردند؟

این حذف در جهت حفظ سلامت این افراد صورت می‌گیرد؟ یا در جهت حفظ سلامت سایر اعضای گروه که وجودشان ضروریست؟

بین حذف این عوامل و کاهش ۵۰ درصدی گنجایش سالن برای فروش ارتباطی وجود دارد؟

و...

شاید در این روزها و در پی بازگشایی مجدد سالن‌های تئاتر بهتر باشد همه به دنبال بهترین راه برون‌رفت از این شرایط و چگونگی همزیستی با این مهمان ناخوانده باشیم. اما بطور حتم حذف عوامل راه چاره نیست.

کانون دستیاران کارگردان خانه تئاتر خواهان پاسخگویی این کارگردان به این طرح پرسش است.

هیئت مدیره کانون دستیاران کارگردان خانه تئاتر"