عباس غفاری درباره همکاری خود و محمد چرمشیر برای حضور در جشنواره تئاتر کودک و نوجوان همدان گفت: "پسری که ترس را پیدا کرد" بر اساس داستانی اسکاندیناویایی با نام "پسری که می‌ترسد" و با قلم محمد چرمشیر به نگارش درآمد.

وی ادامه داد: در این نمایش12 کودک مستعد با گروه سنی بین 9 تا 12 سال از "موسسه پژوهش کودکان دنیا" در کنار چهار بازیگر عرصه تئاتر حضور دارند.

غفاری به معرفی بازیگران نمایش خود پرداخت و گفت: در تئاتر "پسری که ترس را پیدا کرد" خسرو احمدی، لیلی رشیدی، ماهان چرمشیر و رکسانا مهرافزون به ایفای نقش می‌پردازند.

این هنرمند از تفاوت همکاری با کودکان و بزرگسالان در تولید نمایش چنین گفت: کارگردانی اثری که بازیگران اصلی آن را گروه سنی کودک و نوجوان تشکیل می‌دهند بسیار جذاب و در عین حال دشوار است. به دلیل نبود تجربه کافی برای آنها به مراتب نیازمند آموزش در حین تولید اثر هستند؛ البته 12 کودکی که در نمایش من حضور دارند بسیار با استعداد بوده و تا امروز با ایده‌هایشان مرا شگفت‌زده کرده‌اند.

غفاری با اشاره به حضور نرمین نظمی به عنوان طراح صحنه و لباس نمایش خود گفت: حتی کودکان در این بخش نیز اظهار نظر کرده و طراح صحنه و لباس هم با وجود تجربه فراوان در برخی موارد از نظراتشان استقبال می کند.

کارگردان نمایش "پسری که ترس را پیدا کرد" افزود: قرار است اواخر ماه شهریور نمایش مورد بازبینی قرار گرفته که البته به دلیل تعطیلات پیش آمده در شهریور امسال ممکن است تمرینات گروه در تالار هنر مجموعه تئاتر شهر به تعویق بیفتد.

انتهای پیام/52/53