سرویس تئاتر هنرآنلاین: فاتح بادپروا رئیس انجمن نمایش استان کردستان درباره سی و یکمین جشنواره استانی تئاتر کردستان به خبرنگار هنرآنلاین گفت: این جشنواره از اول تا سوم دی‌ماه به‌صورت آنلاین برگزار شد. در روزهای اول و دوم فیلم‌ها را دیدیم و در روز سوم اختتامیه را برگزار کردیم.

او ادامه داد: ما با توجه به وضعیت موجود، اولین کاری که انجام دادیم انتخاب دبیر جشنواره بود. ابتدا ۱۸ گروه برای جشنواره کار فرستادند و درنهایت ۹ کار در جشنواره حضور داشتند.

رئیس انجمن نمایش استان کردستان عنوان کرد: فاخر سروش، سعدی محمدی، دنیا گفتاری، مازیار قبادی و ابراهیم کاظمی داوران جشنواره بودند. آن‌ها در سالن سینما فیلم نمایش‌ها را با حضور کارگردان‌های شرکت‌کننده تماشا کردند.

بادپروا با بیان این که فیلمِ نمایش‌هایِ پذیرفته‌شده از طریق تلویزیون کوردمی پخش شد، اعلام کرد: جشنواره امسال حدود پنج هزار نفر بازدیدکننده داشت که این آمار نشان می‌دهد استقبال بسیار خوبی از این حرکت صورت گرفته است.

او اظهار داشت: در اختتامیه جشنواره استانی نیز استاندار، مدیرکل ارشاد استان، مدیرکل حوزه هنری و مسئولان دیگر حضور داشتند. در این مراسم از پرستاران، پزشکان و کادر درمانی تقدیر و تشکر به عمل آمد و یاد هوشنگ معتمدی هنرمند پیشکسوتی که امسال فوت شد را هم زنده نگه داشتیم. درنهایت دو نمایش "باب بارا" به کارگردانی نیما ایمان‌زاده و "روییدن" به کارگردانی شعیب مکتبداری به‌عنوان نماینده‌های استان به جشنواره فجر معرفی شدند.

رئیس انجمن نمایش استان کردستان گفت: ما هم مثل همه کشورهای دیگر به دلیل رعایت پروتکل‌های بهداشتی مجبور بودیم جشنواره را به این صورت برگزار کنیم. در این وضعیت همین که چراغ تئاتر خاموش نشد خیلی خوب بود. این که ما توانستیم آثار را در سایت کوردمی بارگذاری کنیم تا بیننده‌های زیادی بتوانند کارها را ببینند تجربه تازه‌ای بود.

بادپروا در پاسخ به این سؤال که آیا بودجه برگزاری جشنواره تئاتر استانی را دریافت کرده‌اید، توضیح داد: تقریباً ۸۰ درصد از بودجه جشنواره را تأمین و پرداخت کرده‌ایم و فقط ۲۰ درصد آن باقی مانده که در آینده نزدیک انجام می‌شود. ۱۵ میلیون تومانی که انجمن نمایش قرار بود به ما بدهد هنوز به دست ما نرسیده است.

وی در پایان در رابطه با سی و نهمین جشنواره تئاتر فجر گفت: من امیدوارم در بهمن‌ماه شرایط به‌‌گونه‌ای باشد که گروه‌ها به‌صورت زنده و با حضور داوران اجرا کنند. واقعاً حیف است. الآن همه مکان‌های شلوغ کشور باز شده‌اند ولی سالن‌های سینما و تئاتر هنوز بسته مانده‌اند. در تهران فضاهای زیادی وجود دارد که می‌توان شرایطی را فراهم کرد تا گروه‌ها در حضور تماشاگران اجرا بروند.