سرویس تئاتر هنرآنلاین: حمیدرضا کاظمی‌پور در گفت‌وگویی با خبرنگار هنرآنلاین در خصوص نقشش در نمایش "دولت ضعیفه" گفت: در این نمایش نقش یک روزنامه‌چی را دارم که تحلیل اخبار و اتفاقات جامعه و روزگار خودش را انجام می‌دهد و مهمترین جذابیتش برای من همین روشنگری این شخصیت برای اطرافیانش بود.

بازیگر نمایش "دولت ضعیفه" افزود: در دوره قاجار روزنامه‌‌فروشان معدودی وجود داشتند که به نوعی وقایع حکوت را نقد و تحلیل می‌کردند. به این خاطر وقتی نقش یک روزنامه‌غذوشان در دوره قاجار به من پیشنهاد شد، خوشحال شدم و آن را پذیرفتم.

وی در پاسخ به سؤالی در مورد این‌که چرا در تئاتر "دولت ضعیفه" به جای کاغذ خام از روزنامه‌های دوره قاجار استفاده نشد، اظهار داشت: آقای خلیلی به عنوان کارگردان این نمایش پیگیری‌های لازم را برای این کار انجام دادند اما چون مستندات تاریخی از فرم روزنامه‌های آن زمان وجود نداشت و ممکن بود سوء برداشت‌های خاصی از این اتفاق شود، تصمیم گرفته شد که از کاغذهای خام استفاده شود.

حمیدرضا کاظمی‌پور به نقش رسانه‌ها در فرهنگ و هنر اشاره کرد و گفت: اگر رسانه را از بخش فرهنگ و هنر بگیریم، این بخش دیگر چیزی ندارد. در حال حاضر که سینما و تئاتر در سبد فرهنگی مردم قرار ندارد، رسانه‌ها باید مردم را تشویق کنند تا به این هنرها علاقه‌مند شود و به دیدن فیلم و نمایش بیایند.