سرویس سینمایی هنرآنلاین: بهناز نازی بازیگر و طراح صحنه و لباس عرصه تئاتر و سینما در سومین روز از بیست و سومین دوره نمایشگاه مطبوعات مهمان غرفه هنرآنلاین شد.

نازی درباره دوری چند ساله خود از فضای سینما به هنرآنلاین گفت: بنا به دلایلی از سال 79 دیگر در سینما کار نکردم و آخرین کارهایی که در عرصه سینما داشتم هم طراحی صحنه و لباس بود. الان هم به واسطه این‌که همسرم مدیر فیلمبرداری است، ارتباطم با سینما قطع نشده و خیلی جسته گریخته از سینما خبر دارم.

این بازیگر که در حال حاضر نمایش "شوایک، سرباز ساده دل" را روی صحنه دارد، در ارتباط علاقه بیشترش به کار کردن در فضای تئاتر بیان کرد: از سال 73 افتخار این را دارم که با گروه تئاتر "شایا" همکاری کنم و از سال 79 به طور مداوم با این گروه همکاری کرده‌ام. الان هم که در تئاتر "شوایک، سرباز ساده دل" به کارگردانی آقای حمیدرضا نعیمی حضور دارم و این نمایش در تالار وحدت روی صحنه است.

بهناز نازی به تمجید از تئاتر کشور پرداخت و افزود: انتقاداتی به تکیه کردن تئاتر به چهره‌های سینمایی می‌شود اما این هنر هنوز استانداردهای خودش را حفظ کرده است و شما می‌دانید که برای دیدن چه نوع نمایشی می‌خواهید به سالن تئاتر بروید. شما وقتی می‌خواهید نمایشی از حمیدرضا نعیمی را ببینید، می‌دانید که نمایش او چه فضا و استایلی دارد و حتی اکثر سالن‌های ما هم یک تعریفی برای خودشان دارند.

وی ادامه داد: تئاتر همچنان پارامترها و استانداردهای خودش را دارد. مطمئن باشید که کسی به خاطر یک چهره به سالن تئاتر وارد نمی‌شود. در مورد سینما هم تا حدودی همینطور است. یعنی مردم ما یک فیلم یا تئاتر را به خاطر گروه آن کار می‌بینند، نه فقط به خاطر یک چهره مطرح سینمایی. این موضوع در مورد تئاتر بیشتر صدق می‌کند و این چیزی است که در عرصه تئاتر باید به آن افتخار کرد.

بهناز نازی در پاسخ به پرسشی در خصوص مثبت یا منفی بودن ورود چهره‌های سینمایی به عرصه تئاتر گفت: معتقدم که هیچکس نمی‌تواند جای کسی دیگر را بگیرد و هر کسی که توانایی دارد، می‌تواند به اندازه سهم خودش از سفره هنر و تئاتر بردارد. حامد بهداد هم‌ دانشگاهی من بوده و من با او هم‌بازی بوده‌ام. بهداد به عنوان یک بازیگر سرشناس، خیلی حرفه‌ای و قوی است ولی رفتار ستاره‌گونه ندارد و حتی در رورانس هم برای خودش وقت اضافه نمی‌خرد. به نظرم هنوز در تئاتر و سینما نتوانسته‌اند زوایای مختلف بازی حامد بهداد را نشان بدهند. امیرحسین رستمی، حامد کمیلی و مهران رنجبر هم بازیگرهای سرشناسی هستند  و رفتارشان درست است.

این بازیگر و طراح صحنه و لباس تئاتر در ادامه صحبت‌هایش در خصوص این مدیوم هنری اظهار کرد: من به تماشاگر تئاتر ایمان دارم. کسی که مدیوم تئاتر را به عنوان مخاطب انتخاب می‌کند، برایم محترم است و می‌دانم که امروز دیگر زمانی نیست که یک مخاطب برای دیدن یک بازیگر به سالن تئاتر بیاید و مخاطب هم هدف و اولویتش این است که یک تئاتر خوب تماشا کند.

بهناز نازی هنر و رسانه را لازم و ملزوم یکدیگر دانست و در این مورد خاطر نشان کرد: من همیشه به رسانه احترام گذاشته‌ام ولی خیلی‌ اوقات هم پیش آمده که رفتار دوستان رسانه مرا دلخور کرده است. یک‌بار حتی شوخی من در حین مصاحبه را به عنوان تیتر انتخاب کردند که این کار خیلی دلخورم کرد. وقتی چنین رفتارهایی در رسانه انجام شود، مصاحبه‌شونده خیلی دست به عصا عمل می‌کند و دائماً مواظب حرف زدنش است که این خوب نیست چون فضای دوستی و راحت بودن را از بین می‌برد.