سرویس تئاتر هنرآنلاین: بامداد افشار به عنوان آهنگساز و طراح صدا تاکنون با آثار نمایشی چون "دیابولیک: رومئو و ژولیت" به کارگردانی آتیلا پسیانی، "می‌سی‌سی‌پی نشسته می‌میرد" به کارگردانی همایون غنی‌زاده، "ننه دلاور و فرزندان او" به کارگردانی زهرا صبری همکاری داشته است. وی در نظر دارد پرفورمنس "شهر- بازی" را که پیش از این در تالارهای داربست و آفتاب اجرا کرده است، از 20 مهرماه ساعت 19 به کارگردانی آتیلا پسیانی، بازی پگاه طبسی‌نژاد و خوانندگی اصغر پیران در سالن شماره دو تماشاخانه پالیز به صحنه آورد.

بامداد افشار در گفت‌وگو با هنرآنلاین درباره روند شکل‌گیری این پرفورمنس گفت: من به صورت تخصصی به ساخت موسیقی الکترونیک می‌پردازم و این اثر، پایانامه فوق‌لیسانس من است که ترکیبی از موسیقی الکترونیک به علاوه فضای شهری است. در پایانامه بر روی صداهای شهر تهران کار کرده‌ام و پکیجی مربوط به صداهای فضای این شهر آماده کرده و به شکل پرفورمنس موسیقی آن را اجرا کردم. برخی از بخش‌های آن از موسیقی فاصله گرفته و اپیزودهای نمایشی دارد.

وی درخصوص شکل اجرای این پرفورمنس در سالن‌های آفتاب و داربست، خاطرنشان کرد: در اجراهای پیشین، این اثر داستانی از صفر تا صد نداشت و شامل 16 قطعه موسیقی بود که هر کدام روندی را طی می‌کرد و مخاطب برداشت آزادی از آن‌ها داشت.

سازنده موسیقی الکترونیک نمایش "فهرست" با اشاره به اینکه آتیلا پسیانی در اجرای این نمایش در تماشاخانه پالیز به عنوان کارگردان به گروه اضافه شد، عنوان کرد: آقای پسیانی بخش پرفورمنس را به "شهر- بازی" اضافه کرد. در اجرای جدید نیز این اثر حاوی داستان مشخصی نیست و مخاطب برداشت‌های آزادی خواهد داشت.

افشار موضوع این پرفورمنس را انسان معاصر و زندگی شهری عنوان کرد و درباره بازیگران "شهر- بازی" یادآور شد: من پیش از این‌که‌ ایده کارگردانی داشته باشم، طراح صدا هستم. خواننده این اثر در اجراهای پیشین اصغر پیران بود که در این دوره نیز حضور دارد. آقای پسیانی از گروه نمایش بازی، پگاه طبسی‌نژاد را که در پرفورم و حرکات مدرن تخصص دارد را پیشنهاد داد. این پرفورمنس بیشتر  آنکه دیالوگ داشته باشد حاوی موزیک است.

وی همچنین در ادامه اضافه کرد: اصغر پیران نیز در وحله نخست خواننده است و انتخاب او به این دلیل بوده است که پیران توانایی بازیگری دارد و در کنارش خوانندگی نیز انجام می‌دهد. او می‌تواند ترانه‌ها را بازی کند و معانیش را با حرکات نشان دهد.

این آهنگساز ضمن اشاره به اینکه آلبوم موسیقیایی این اثر در نشر جوان منتشر خواهد شد، گفت: "شهر- بازی" پیش از آنکه پرفورمنس باشد اولویت در آن ساخت موسیقی بوده است. داستان کلی این اثر بازی با صداست. در آن شهر تهران به دو قسمت تقسیم شده است. یک بخش نوستالژی ماجراست مانند عروسک مبارک یا صدای کمان پنبه‌زن که پیش از عید نوروز شنیده می‌شد و اکنون از بین رفته است و بخش دیگر آن نیز جریان روز و مدرن است مثل فضای مترو، موبایل و ازدحام جمعیت.

او در خصوص انتخاب تماشاخانه پالیز برای اجرای این اثر توضیح داد: با چندین تماشاخانه دیگر به منظور اجرا گفت‌وگو کردیم و در نهایت با این تالار نمایشی به توافق رسیدیم. از آنجا که در پالیز تنها یک نمایش پس از ما روی صحنه می‌رود برای ما به نسبت دیگر تالارها مناسب‌تر بود.