سرویس استان‌های هنرآنلاین: محرم و صفر سال جاری مانند سال‌های گذشته، کانون نمایش‌های دینی، اجرای آثاری صحنه‌ای و خیابانی متناسب با این ایام را برنامه‌ریزی و در دستور کار خود قرار داده است. از 20 محرم تا پایان ماه صفر همایشی با عنوان "عاشورا تا اربعین" برگزار خواهد شد که نمایش "از خواب‌هایم خون می‌چکد" به نویسندگی و کارگردانی احسان جانمی از جمله آثار شرکت‌کننده در این همایش است که در اصفهان  اجرا می‌شود.     

احسان جانمی در خصوص این نمایش به خبرنگار هنرآنلاین گفت: نمایش "از خوابهایم خون می‌چکد"  در ژانر اجتماعی مذهبی و با موضوع سبک زندگی ساخته شده است و در واقع هم به شهادت امام رضا (ع) و هم به واقعه کربلا اشاره‌هایی دارد.

این کارگردان تئاتر با اشاره به داستان نمایش، توضیح داد: داستان نمایش روایت زنی است که هرشب در کابوس‌هایش انسان‌های لعینی را می‌بیند و به دنبال راهی برای خاتمه دادن به این خواب‌هاست. او با توجه به نشانه‌های خواب‌هایش به دنبال آنها به نزد استادش در دانشگاه می‌رود و این موضوع در زندگی وی با همسرش تغییراتی ایجاد می‌کند.

او افزود: در این نمایش قواعد ساختار کابوس مانند شکل‌ها، رنگ‌های ویژه و سفر در زمان و مکان به کار گرفته شده که این روش "شیوه‌پردازی در تئاتر" نام دارد.

جانمی ادامه داد: همچنین تکنیک‌های نو و اجرای بدیع این نمایش، منحصر است و از نظر شکل و فرم و هم محتوا حرف‌هایی برای گفتن دارد.

او درباره عوامل نمایش نیز گفت: رسول هنرمند، مائده وحید، امین پناهی، محمد کربلایی، مائده موسوی، دلارام موسوی، ندا میرشمشیری، محدثه سوادکوهی، آرزو کمالی، مسعود یزدان بخش، کوثر خوش نظر و محمد خسروی به عنوان بازیگر در این نمایش ایفای نقش می‌کنند.

نمایش "از خواب‌هایم خون می چکد" به نویسندگی  و کارگردانی احسان جانمی از 15 تا 30 آبان ماه در مجتمع فرهنگی هنری استاد فرشچیان ساعت 19 به روی صحنه خواهد رفت.