سرویس تئاتر هنرآنلاین: از صبح روز دوم مردادماه فضای شبکه اجتماعی با خبر بلیت یک میلیون تومانی نمایش "اعتراف" به کارگردانی شهاب حسینی پر شده است؛ خبری که البته اگر واقعیت داشت می‌توانست نوید روزهای خوبی برای تئاتر کشور باشد اما این خبر جای شبهات بسیاری دارد که صحت آن را زیر سوال می‌برد.

از روز گذشته در یکی از سایت‌های فروش کالا که هر شهروندی مجاز است، کالاهای خود را در آنها به فروش بگذارد، دو بلیت با قیمت 800 هزار تومان و یک میلیون تومان به فروش گذاشته شد تا اگر مخاطبانی دوست دارند این نمایش را ببینید با پرداخت مبلغی گزاف راهی مجموعه تئاترشهر شوند.

این دو تبلیغ اما جای سوال‌های متعددی در ذهن باقی می گذارد. اول اینکه بلیت 800 هزارتومانی این نمایش با تبلیغ بلیت (vip) به فروش گذاشته شده و دوم اینکه بلیت یک میلیون تومانی نیز در تبلیغ خود اشاره کرده که این بلیت‌ها در ردیف اول و روبروی جایگاه بازی علی نصیریان و شهاب حسینی است.

از آنجا که علاقمندان به تئاتر و آنهایی که سال‌هاست در سالن اصلی مجموعه تئاترشهر به تماشای نمایش می‌نشینند، می‌دانند که بلیت (vip) مخصوص عوامل نمایش و ردیف یک سالن اصلی تئاترشهر، مخصوص میهمان عوامل نمایش است، به راحتی می‌توان دریافت که این بلیت‌ها بیشتر از سوی تهیه‌کننده و عوامل اجرایی نمایش یا سایت فروش بلیت این نمایش با چنین قیمت‌‎های گزافی برای فروش عرضه شده‌اند.

از سوی دیگر با مراجعه به همین سایت فروش کالا که بلیت‌هایی با چنین رقم‌های نجومی را ارائه کرده، می‌بینید که بلیت‌های 50 هزار تومانی و 100 هزار تومانی متعددی از نمایش "اعتراف" وجود دارند که با نزدیک شدن به زمان اجراها حتی با افت قیمت هم روبرو شده‌اند.

این درحالی است که با توجه به معماری تئاترشهر علاقمندان به تئاتر می‌دانند که ردیف‌های 6 و 7 سالن اصلی تئاترشهر به خاطر هم سطح بودن با سن این سالن، بهترین جای سالن اصلی تئاترشهر است و ردیف‌های یک و دو جای مناسبی برای دیدن نمایش نیست. در یکی از بلیت‌های تبلیغاتی که با قیمت 100 هزار تومان به فروش گذاشته درست در ردیف هفتم و درست در همان شماره صندلی که بلیت‌های یک میلیون تومانی به فروش گذاشته شده ارائه شده‌اند که از جهاتی که ذکر شد می‌تواند بلیت مناسب‌تری برای کسانی که می‌خواهند بلیت این نمایش را از بازار سیاه تهیه کنند، باشد.

اما اینکه چرا نمایشی که تا آخرین روز اجرای خود بلیت‌هایش پیش فروش شده و به یمن تبلیغات مناسب توانسته، مخاطبان خود را جذب و حتی فروش مناسبی داشته است، دست به چنین تبلیغاتی بزند را می‌توان به این موضوع مرتبط دانست که تیم اجرایی این نمایش در صدد تمدید این نمایش خواسته‌اند، تبلیغاتی فرا واقعی برای نمایش تدارک ببینند و به امید روزهای بعد و بازخورد این موضوع باشد.

در ادامه عکس برخی از بلیت‌ها ارائه شده با قیمت‌های متنوع و موارد ذکر شده را می توانید ببینید:

2

1

 

3

 

4

 

5