سرویس موسیقی هنرآنلاین: گروه موسیقی کاکو بند شنبه شب در ادامه سری کنسرت‌های آلبوم "دعوت" در سالن مملو از تماشاگر میلاد نمایشگاه بین‌المللی تهران میزبان طرفدارانش بود و شبی زیبا را برای حاضرین رقم زد.

کاکو بند صرفاً با بهره‌گیری از احساسات بشری و فارغ از هرگونه جغرافیای زبانی، فقط با لهجه و زبان توانسته که طی 2 ،3 سال اخیر طرفداران پرشماری پیدا کند و اجراهای متعددی را به روی صحنه ببرد. این گروه پس از اجرای موفق در جشنواره فجر، شنبه شب با برگزاری دو اجرا در سالن میلاد نشان داد که توانایی پر کردن سالنی به مراتب بزرگ‌تر از سالن برج آزادی را هم دارد. 

این گروه در اجرای شب گذشته خود، ضمن اجرای تمامی قطعات آلبوم "دعوت" و تک‌آهنگ "بهشت"، از قطعات آلبوم جدید خود نیز اجرا کرد تا اجرای این گروه خروجی بهتری داشته باشد. 

از نکات ویژه این کنسرت، طراحی صحنه زیبای آن به کارگردانی میلاد احتشامی بود که از همان ابتدا حس جالبی را به مخاطب انتقال می‌داد. همچنین برنامه ویژه دیگری که کاکو بند در این کنسرت نیز برای ایجاد ارتباط مخاطبان با قطعات موسیقی به کار گرفت، پخش نماهنگ و تصاویر مرتبط با آثار از روی مانیتور سالن میلاد بود که به خصوص در حین اجرای قطعات "هبوط"، "رقص در آتش" و "سیاره من" نمود بهتری پیدا می‌کرد. 

نیما و پویا صرافی‌مهر به عنوان خوانندگان گروه کاکو بند در این شب به خصوص قطعاتی را به طور مشترک برای مخاطبان این گروه تلفیقی اجرا کردند. این دو تقریباً در تمامی قطعات کنسرت حداقل بخشی از یک قطعه را اجرا کردند.

ارکستر کاکوبند برای این اجرا شامل نوازندگانی با نام‌های امیر علیزاده (کیبورد)، سعید جامع الصنایع، مهران غلامی و سروش بیغش‌دل (درامز)، احساس شفیعی (پرکاشن) حامد پیرا (سازهای بادی) و کیوان فرشیدنیا (بیس) بود که هر کدام این نوازندگان در شروع کنسرت با قرار گرفتن تصویرشان بر روی نمایشگر سالن میلاد به روی صحنه آمدند و در طول کنسرت نیز هر بار که تصویری از آن‌ها دیده شد، مورد تشویق مخاطبان گروه کاکو بند قرار گرفتند. 

روی صحنه به جز اجرای مسلط برادران صرافی‌مهر، آن‌چه نظر مخاطبان را به خود جلب کرده بود، اکت و حرکات نمایشی نوازندگان کوبه‌ای گروه گروه بود که هر کدام با سازشان علاوه‌بر نوازندگی، حرکات موزون هم انجام می‌دادند و مورد تشویق مخاطبان قرار می‌گرفتند. همه این اتفاقات دست به دست هم داد تا صحنه کنسرت کاکو بند یک صحنه پرشور و با هیجان باشد.

در این کنسرت که آرش پژند مقدم از نوازندگان شناخته‌ شده و فعال ساز درامز به عنوان مهمان ویژه آن را از روی صندلی مهمانان تماشا می‌کرد، کاکو بند قطعاتی را با درون‌مایه صلح، ضد جنگ، اعتراض به کشتار مردم و کودکان بی گناه توسط زورمداران و اربابان قدرت و... اجرا کرد که تمامی این آثار با صدای نیما و پویا صرافی‌مهر فریاد شدند.

این کنسرت با "سیاره من" (برنده نخستین دوره جشنواره نماهنگ ققنوس) آغاز شد و پس از اجرای دو تک‌آهنگ "بهشت" و "تنهاترین" با قطعات دیگری از آلبوم "دعوت" به نام‌های "هبوط"، "رقص در آتش"، "انسان"، "دعوت"، "پرواز در قفس" و "هوکو هوکو" ادامه یافت و در نهایت با اجرای دو قطعه جدید از آلبوم دوم کاکو بند به پایان رسید.

میزان استقبال مخاطبان کاکو بند از قطعاتی چون سیاره من، هبوط و رقص در آتش به شدت زیاد بود، به طوری‌که فضای موسیقی عده‌ای را وادار کرده بود این قطعات را همراه با کاکو بند بخوانند که البته لهجه و زبان کاکو بند اجازه همراهی کامل مخاطبان را نمی‌داد. با این وجود طرفداران کاکو بند در تشویق هنرمندان محبوب‌شان سنگ تمام گذاشتند و یک لحظه ساکت ننشتند. 

با برگزاری کنسرت گروه کاکو بند در شب گذشته و تکرار این کنسرت در شب جاری، تور کنسرت‌های آلبوم "دعوت" رسماً به کار خود خاتمه داده و پس از آن گروه کاکو بند تا پس از انتشار آلبوم دوم خود کنسرتی برگزار نخواهد کرد. 

این گروه موسیقی در سال 86 با همت نیما و پویا صرافی‌مهر و با هدف تولید اثر موسیقیایی جهانی تشکیل شد و سعی کرد که ضمن ترکیب و تلفیق احساسات ملودیک شرقی با تکنیک‌های موسیقی غرب، طرفداران خاص خود را پیدا کند که به این مهم نیز رسید. کاکو بند در این مسیر یک آلبوم به نام "دعوت" (94) منتشر کرد و اکنون در حال تولید آلبوم دومش است که احتمالاً در سال آتی منتشر خواهد شد.