سرویس موسیقی هنرآنلاین: بهرنگ معتمدی نوازنده ویولن در نمایشگاه مطبوعات از غرفه هنرآنلاین بازدید کرد.  معتمدی در کنار رامین اعتمادی، روزبه صدر، نگار طاهری و حمیدرضا کیانی، یکی از اجراگران رویداد شنیداری "وضعیت جنگی" بود که با حضور هفت هنرمند از حوزه‌های مختلف موسیقی ، تجسمی و هنرمندانی با گرایش پرفورمنس در گالری افرند برگزار ‌شد.

در این رویداد شنیداری که کیوریتوری آن را امید شلمانی به عهده داشت؛ نادر مشایخی ، محمدجواد سروش، سهراب جلایی، مهدی حسامی‌زاده ، مهدی بهبودی، رامین اعتمادی بزرگ ، و اشاصدر اشکوری حضور داشتند.

آقای معتمدی تجربه پرفورمنس با رامین اعتمادی بزرگ چطور بود؟

تجربه خیلی خوب و جدیدی بود چون‌که مقوله پرفورمنس‌آرت در ایران هم جا نیفتاده و هم به جز رامین اعتمادی بزرگ و اشا صدر اشکوری، سایر پرفورمرها آن را به صورت استاندارد انجام نمی‌دهند. این دو نفر رشته‌شان پرفورمنس‌آرت بوده و از تحصیل‌شان در خارج از کشور دکترای تئاتر دارند.

پرفورمنس ما تداعی‌کننده فضای جنگ بود و "وضعیت سفید" نام داشت. در این پرفورمنس به صورت نمادین یک اتاق وجود داشت که چند پناهنده بدون هیچ‌گونه وسیله و فقط با یک سمباده در آن زندانی بودند و فضای جنگ و پناه‌گاه‌های آن موقع را تداعی می‌کرد. امیدوارم که رسانه‌ها چنین اجراهایی را بیشتر تبلیغ کنند تا از آنان استقبال بهتری به عمل آید.

شما به عنوان یک نوازنده موسیقی تا کنون بارها با گروه‌های تئاتر و تجسمی کار کرده‌اید، به نظرتان بین این هنرها با هنر موسیقی می‌توان یک پیوند جدید ایجاد کرد؟

صد در صد. پرفورمنس‌آرت ترکیبی از تمامی این هنرها است. فرق پرفورمنس‌آرت با اجرای تئاتر و هنرهای دیگر در این است که پرفورمنس در لحظه اتفاق می‌افتد و هیچ‌چیزی از قبل تمرین نشده است. پرفورمنس‌آرت ترکیبی از اجرای تئاتر، موسیقی، هنرهای تجسمی و... است و در هر لحظه اجرای آن ممکن است یک اتفاق خاص رخ دهد.

آقای معتمدی شما چندی پیش ارکستر سمفونیک تهران را ترک کرده و به ارکستر ملی ایران پیوستید، دلیل این انتخاب‌تان چه بود؟

من تا یک ماه پیش به صورت جسته گریخته در ارکستر سمفونیک تهران حضور داشتم ولی بعد از تشکیل ارکستر ملی، به یک سری از ارکستر سمفونیک استعفا داده و به این ارکستر پیوستم. شخصاً در ارکستر ملی ایران راحت‌تر هستم. امیدوارم با حضور آقای شهبازیان به عنوان رهبر و نوازندگان خیلی خوبی که در ارکستر ملی ایران وجود دارند، اتفاقات ویژه‌ای برای این ارکستر رخ دهد.