سرویس موسیقی هنرآنلاین: نازلی بخشایش سرپرست گروه مهرنوا و نوازنده هارپ درباره اجرای خود در سی و یکمین جشنواره موسیقی فجر گفت: همیشه در تمام اجراهایم متفاوت بودن را دوست داشتم، به همین خاطر در اجرای جشنواره هم این روند را پیش خواهم گرفت.

وی افزود: این کنسرت شامل دو بخش است: بخش اول هم‌نوازی پیانو و ویولنسل با همراهی استاد پری زنگنه که صرفاً برای عاشقان موسیقی کلاسیک بوده و بخش دوم هم هشت نفر خواننده نابینا به همراه هشت خواننده کودک روی صحنه حضور پیدا می‌کنند و قطعاتی را برای مخاطبان اجرا می‌کنند.

او ادامه داد: در حقیقت هشت خواننده‌ نابینا از موسسه "عصای سفید" به ما خواهند پیوست و هشت خواننده کودک نیز که استاد آوازشان سایه صدیفی بوده است، دست نابینایان را می‌گیرند و با آن‌ها روی صحنه می‌آیند. آن‌ها قطعات محلی و فولکلور را اجرا خواهند کرد. در بخش دوم، سازهای تار و کمانچه کنار ویلنسل و پیانو قرار می‌گیرند و سازهای کوبه‌ای نیز در همه قطعات شنیده می‌شوند. دو قطعه از ثمین باغچه‌بان برای این اجرا در نظر گرفته شده است.

این نوازنده هارپ در بخش دیگری از صحبت‌هایش به مشکلات اجرای بانوان اشاره کرد و گفت: ما در شرایطی هستیم که کمبود بودجه باعث می‌شود تا اغلب گروه‌ها به فکر بازخوانی قطعات قدیمی باشند چراکه اجرای آثار جدید به دلیل محدودیت‌های مالی امکان‌پذیر نیست.

بخشایش در پایان هم گفت: حضور پری زنگنه در این کنسرت باعث افتخارم است. همکاری من با خانم زنگنه از سال 77 شروع شد و همیشه شخصیت هنری ایشان در تمامی زمینه‌ها برایم قابل احترام بوده و هست.

گروه مهرنوا به سرپرستی نازیلا بخشایش روز 22 بهمن‌ماه ساعت 15:30 در تالار وحدت برگزار خواهد شد.