سرویس موسیقی هنرآنلاین: آیین رونمایی از اثر محمد معتمدی با عنوان "عبور" جمعه 30 مردادماه با حضور او، بهزاد عبدی آهنگساز، حمید حامی خواننده، محسن رجب‌پور تهیه‌کننده، هانا کامکار خواننده، علی جعفری پویان نوازنده، سحر محمدی خواننده، هاله سیفی‌زاده خواننده، رابعه زند نوازنده قانون و... برگزار شد.

این حضور غیرمنتظره است

در ابتدای این مراسم علی قمصری که از حضور کثیر جمعیت شوکه شده بود، گفت: برای من این حضور کمی غیرمنتظره است. خیلی خوشحالم که شما این رویدادهای هنری را رصد کرده و دنبال می‌کنید. قمصری ادامه داد: در موسیقی ما غل و زنجیرها مانع یک سری از حرکات می‌شود شما اگر به نسل موسیقایی قبل نگاه کنید می‌بینید که با وجود این مشکلات به راهشان ادامه داده است. نکته قابل توجه آثارشان این بود که در عناوین آلبوم‌هایشان کلمه "هیچ" به شدت خودنمایی می‌کرد. من همیشه دنبال این بودم که چرا باید از این واژه استفاده شود. در نهایت متوجه شدم به خاطر جنبه روانی کار خیلی از این کلمه استفاده می‌شد، اما جوانان‌‌ امروزی پر امید هستند. این روی آثارشان هم تأثیر زیادی داشته است و آن‌ها سعی دارند به حرکتشان ادامه بدهند. ای‌کاش آن افرادی که با نگاه سنت‌گرا به موسیقی نگاه می‌کنند به سلایق مختلف احترام بگذارند.

او در پایان گفت: آلبوم "عبور" تلاش برای گذر است نه فرار. ما هم می‌خواستیم این حرف را در قالب موسیقی‌مان انتشار دهیم. حتی در پارت اول کنسرت‌هایمان از سازوآواز به صورت بداهه استفاده کردیم و سنت‌ها را همراه با خود داشتیم، اما در بخش‌های دیگر که در این آلبوم هم وجود دارد سعی‌مان بر این بوده که در عنوان‌های مختلف اعم از هارمونی و رنگ‌آمیزی نگاه و اتفاق جدیدی را رقم بزنیم. بیشتر از این نمی‌گویم و قضاوت را بر عهده شما می‌گذارم.

علی جعفری پدرخوانده است

علی قمصری در بیان نکته آخر هم اظهار داشت: در این اثر هر یک از نوازندگان حرفی جدا برای گفتن داشتند و این بسیار برای ما ارزشمند. یکی از آن‌ها علی جعفری است که همه نوازندگان سازهای غربی او را به خاطر اینکه همیشه هوای همه را دارد، به عنوان پدرخوانده می‌شناسند.

برای گرمای شما دلشوره دارم

محمد معتمدی هم در اواسط این نشست ابتدا به بازگشایی اولین انتشاراتی خود با نام "آوای آبی رود" اشاره کرد و گفت: ما مسیر دشواری را طی می‌کردیم و ناشر بودن هم به این مسیر اضافه شد بابت این اتفاق خیلی خوشحالم. معتمدی ادامه داد: چون هوا گرم است حرفی برای گفتن ندارم. در واقع برای گرمای شما دلشوره دارم..! از حضور همه هنرمندان که امروز در کنار ما هستند تشکر می‌کنم. بعد از پایان صحبت‌های این دو هنرمند تصنیفی 20 دقیقه‌ای شامل 3 قطعه از آلبوم تازه انتشاریافته اجرا شد. بعد از اتمام این تصنیف طولانی، محسن رجب‌پور تهیه‌کننده گفت: پیش از این موسیقی در بطن و وجود افراد بود و کمتر در مجامع مردمی به زبان آورده می‌شد، اما امروز شما با حضورتان در یک عصر جمعه ثابت کردید که موسیقی چقدر برایتان اهمیت دارد.

رجب‌پور همچنین گفت: برخلاف دیگر اصناف، ما از حضور محمد معتمدی به جمع ناشران خوشحال بوده و به او تبریک می‌گویم. هرکسی بخواهد وارد شغل ما شده و برای شما پول‌هایش را خرج کند ما دستش را می‌فشاریم. حمید حامی ضمن ابراز خوشحالی از حضور جمعیت به جمله‌ای کوتاه اکتفا کرد و گفت: خوشحالم که در کنار شما هستم و من را به جمعتان راه داده‌اید.

برای اولین بار به صورت زنده ساز زدم

علی جعفری پویان نوزانده درباره حضورش در "عبور" گفت: مدت زمان زیادی از ضبط این اثر می‌گذرد و من برای اولین بار است که به صورت زنده در این آلبوم ساز زدم، من در این اثر نقش مکمل را ایفا کردم با این وجود تجربه جالبی بود و لذت زیادی از کنار هم بودنمان بردیم.

این آلبوم راهگشای کارهای خوب بیشتری است

در بخش دیگری از این نشست بهزاد عبدی آهنگساز گفت: من چند همکاری با محمد معتمدی عزیز تا به امروز انجام دادم و از این همکاری خوشحالم. امیدوارم این آلبوم راهگشای کارهای خوب بیشتری باشد.

جای تیم ملی زهی ایران خالی است

کامران منتظری که در این اثر به عنوان نوازنده سازهای زهی حضور داشت گفت: من هم از این همکاری خیلی خوشحالم. فقط امروز جای پدرام فریوسفی، میثم مروستی و آتنا اشتیاقی که تیم ملی زهی ایران را تشکیل می‌دهند در اینجا خیلی خالی است. آلبوم موسیقی "عبور" به خوانندگی محمد معتمدی و آهنگسازی علی قمصری شنبه 31 مرداد توسط انتشارات " آوای آبی رود" منتشر و توسط پخش جوان روانه بازار موسیقی شد.