سرویس موسیقی هنرآنلاین: نوید دهقان سرپرست و آهنگساز گروه قمر با اعلام برگزاری کنسرت مشترک با مدیرعامل خانه موسیقی به هنرآنلاین گفت: تور مشترک کنسرت‌های گروه قمر با همراهی حمیدرضا نوربخش از 7 مردادماه امسال در شهر گرگان آغاز شده و در ادامه آن روزهای 16-17 مردادماه در تالار وحدت روی صحنه خواهیم رفت.

دهقان ادامه داد: قرار بود تا ادامه تور کنسرت‌های مشترک ما با ایشان در شهرهایی چون اصفهان، شهرکرد و کاشان هم برگزار شود اما به خاطر تداخل تاریخ این برنامه با اجراهای ارکستر ملی ایران که آقای نوربخش خواننده آن است باعث شد تا تور کنسرت شهرستان ما به تاریخ دیگری موکول شود.

سرپرست گروه قمر افزود: در این کنسرت آثار تازه‌ای از ساخته‌های خودم در دستگاه همایون، آواز اصفهان، دستگاه ماهور و آواز دشتی اجرا می‌شود. اشعار این قطعات از حافظ، سعدی، شیدای گیلانی و سیاوش کسرایی انتخاب شده که امیدوارم مورد استقبال قرار گیرد.

این نوازنده همچنین به توانایی بالای استاد آواز (نوربخش) اشاره کرد و گفت: آقای نوربخش از وسعت صدای کم‌نظیری برخوردارند و در آوازخوانی هم بسیار توانا هستند در همین راستا طراحی و ساختار قطعات این کنسرت بر اساس ویژگی‌های منحصر به فرد صدای ایشان، صورت گرفته است. از طرفی دیگر امروزه در اکثر برنامه‌ها بخش ساز و آواز کمرنگ شده و به معنای واقعی به فراموشی سپرده شده است اما در این کنسرت بخش ویژه‌ای با صدای حمیدرضا نوربخش ترتیب داده‌ایم.

این هنرمند اضافه کرد: در این اجرای مشترک 14 قطعه اجرا خواهد شد که 8 قطعه توسط گروه و 6 قطعه باقی مانده هم مربوط به بخش ساز و آواز خواهد بود.

وی در پایان هم درباره آلبوم تازه این گروه بیان کرد: آلبوم نیمی از مراحل تولید را طی کرده و بعد از تکمیل روانه بازار موسیقی خواهد شد.

نوازندگان گروه موسیقی قمر در این کنسرت بهزاد رواقی و حمید بهروزی‌نیا (تار)، بابک غسالی و امین گلستانی (عود)، علیرضا گرانفر (سنتور)، شاهین صفایی (بم تار)، حسین محمد حسینی (نی)، نسیم اربابی و سارا هستی ( کمانچه)، نیلوفر شهبازی و مهزاد خردمند (کمانچه آلتو)، فرهاد صفری (تمبک)، شهریار نظری ( دف) هستند که نوید دهقان را به عنوان نوازنده کمانچه، آهنگساز و سرپرست گروه همراهی می‌کنند.

انتهای پیام/