نازلی بخشایش سرپست گروه مهرنوا در گفت گو با خبرگزاری هنر ایران، تاکید کرد: ما شاهد حضور طیف‌های مختلفی از دانشجویان در دانشگاه در رشته‌های موسیقی هستیم که ممکن است از رشته‌های دیگر دانشجوی موسیقی شده باشند، اما در هنرستان‌ها هنرجویان در طول روز چندین ساعت به تمرین تخصصی در عرصه موسیقی می‌پردازند .

وی درباره ارتباط موسیقی و تحصیلات آکادمیک گفت: البته موسیقی با تحصیلات آکادمیک می‌تواند در ارتباط نباشد، چنانکه شاهدیم بسیاری تحصیلات آکادمیک در عرصه موسیقی ندارند ولی در سطوح عالی موسیقی را دنبال می‌کنند، البته دانشگاه‌ها به خاطر فراهم کردن شرایطی چون هم نوازی و تبادل نظر فرصت مناسبی را برای دانشجویان فراهم می‌کند .

بخشایش تاکید کرد: هنر را نمی‌توان با مدرک سنجید، گاهی شاهدیم یک نوازنده در روستایی دور افتاده در سطح بسیار بالایی ساز می‌زند، بدون آنکه تحصیلاتی در عرصه موسیقی داشته باشد. البته بهتر آن است که هنرمند و موزیسین دانش موسیقی را داشته باشند .

این نوازنده و آهنگساز با بیان اینکه استاندارد مشخصی برای تدریس موسیقی وجود ندارد، تصریح کرد: گاهی شاهد هستیم برخی بدون داشتن اعتبار و دانش کافی به تدریس در زمینه موسیقی می‌پردازند. حتی در برخی از موارد کارتی که برای تدریس از سوی وزارت ارشاد داده می‌شود، تضمین مطمئنی برای مناسب بودن آن استاد نیست .

وی درباره آموزشگاه‌های موسیقی نیز گفت: حضور پر تعداد آموزشگاه‌های موسیقی که بسیاری ازآن‌ها جنبه تجاری پیدا کرده‌اند نگران کننده است .

سرپرست گروه مهر نوا خاطر نشان کرد: آموزش موسیقی در بسیاری از کشورهای جهان از دوران پایه آغاز می‌شود و کودکان با موسیقی بزرگ می‌شوند، مطمئنا اکسی که موسیقی را از دوران پایه شروع می‌کند با کسی که از ۱۸ سالگی موسیقی را شروع می‌کند تفاوت دارد .

این هنرمند تاکید کرد: متاسفانه بسیاری از کسانی که در عرصه موسیقی به فعالیت می‌پردازند شانس کسب درآمدهای خوب را از هنر ندارند و با مشکلات مادی زیادی روبرو هستند که انتظار می‌رود از این هنرمندان حمایت شود .