گروه موسیقی «هنرآنلاین»: این روزها فضای هنری کشور، شرایط خاصی را پشت سر می گذراد که در راس آن اهالی موسیقی قرار دارند که فعالیت های آنان به شکل پیچیده و عجیبی در تیرس نوعی از همجمه رسانه ای چهره های سیاسی فعال در فضای مجازی قرار گرفته است، همه چیز از انتشار یک عکس از هنجارشکنی عده معدودی از مخاطبان کنسرت چند هزار نفره سالار عقیلی در تالار وزارت کشور شروع شد، عباس عبدی، چهره نشان دار سیاسی با کنایه این بار نگران حجاب در کنسرت های موسیقی شده بود.

چندی بعد تصاویر هنجار شکنی در کنسرت مجموعه سعدآباد و اجرای گروه لیان در تالار وحدت سروصدای زیادی به پا کرد.این بار هم حضور عناصر معلوم الحال مانند اکبر گنجی ، بخش عجیب ماجرا بود.

نهایتا تصاویر هنجار شکنی ها و نهایتا درگیری شب گذشته در تالار وحدت و انتشار گسترده فیلم نماز خواندن عوامل درگیری قطعات پازل را تکمیل کرد.

به نظر میرسد عده ای به دنبال تحریک احساسات جامعه مذهبی برای ایجاد التهاب در فضای فرهنگ و هنر کشور هستند تا بتوانند با تعطیلی رویدادهای هنری پیش از آغاز ماههای محرم و صفر ، مجددا هنرمندان را در مقابل جامعه مذهبی قرار دهند و عملا وقایع تلخ سال گذشته را تکرار کنند.

اقتصاد فرهنگ و هنر که بعد از فروکش کردن همه گیری کرونا با بحران اغتشاشات سال گذشته مواجه شده بود بیش از هرچیزی نیارمند آرامش است و به نظر می رسد جامعه هنری کشور پس از وقایع سال گذشته به این بلوغ رسیده اند که دستمایه اغراض سیاسی خارج نشینان و عوامل نفوذی قرار نگیرند و رعایت هنجارهای قانونی در عمل ضامن استمرار این فعالیتهای فرهنگی و هنری و توسعه اقتصادفرهنگ و هنر در کشور است.