گروه موسیقی هنرآنلاین: این اثر با شعار اهمیت شاهنامه، پرداختن به زبان فارسی و شکوه ایران تلاش می‌کند اتفاقی تازه‌ را رقم بزند. بخش نمایشی به بخش مهمی از تاریخ ایران که مربوط به حمله مغول‌هاست می‌پردازد. بخشی از تاریخ که مغول‌ها در ایران به نسل‌کشی و کتاب‌سوزی در نیشابور دست زدند.

اما نکته مهم در این بخش اتفاقی است که در پایان داستان رخ می‌دهد و به جهت لو نرفتن قصه نمی‌توان خیلی درباره آن صحبت کرد. بنابراین تنها به گفتم این نکته اکتفا می‌کنیم که ایرانی بودن مسئولیتی دارد که تا انتها با شما همراه است و این موضوع نیز در بخش‌های مختلف کنسرت-نمایش «سی‌صد» به نمایش گذاشته می‌شود.

کنسرت نمایش سیصد

همچنین در این اجرا سهراب پورناظری با ارائه تصویری کمی متفاوت‌تر از خود، وجهه خوانندگی‌اش را نیز به نمایش گذاشته و با اجرای قطعاتی سعی می‌کند توجه مخاطب را به اهمیت ایران جلب کند. علاوه بر این باید گفت در اجرا از اشعار مولانا، خیام، سیمین بهبهانی، حسین منزوی، شیوا فضل‌علی و پوریا سوری با موضوع پرداختن به ایران استفاده شده است. در واقع نقطه مشترک بین بخش‌های نمایشی و موسیقی ایران است که می‌تواند همه اهالی خود را زیر پرچمی واحد متحد کند.

کنسرت نمایش سیصد

جواد عزتی، طناز طباطبایی، مهران غفوریان، دلنیا آرام، عرفان ناصری، منوچهر علیپور، نیما سکوت و امیر جدیدی بازیگران روی صحنه و علی نصیریان و رضا کیانیان بازیگرانی هستند که به صورت ویدئویی روی پرده برای مخاطبان تصویر می‌شوند. ناگفته نماند در این اجرا رضا بهرام نیز چند قطعه می‌خواند که شاید بر اساس کارنامه کاری‌اش به عنوان خواننده‌ پاپ، اتفاقی روبه‌جلو محسوب شود.

کنسرت نمایش سیصد

گروه حرکت نیز با ارائه تصویری خاطره‌انگیز در بخش‌های مختلف نمایش، لشگر مغول و مردم نیشابور را تصویر می‌کنند و باعث جذابیت بیشتر برای مخاطب می‌شوند. کنسرت-نمایش «سی‌صد» نوشته‌ محمد رحمانیان بر اساس کاری از ری بردبری طراحی و تدوین شده و به موضوع کتاب‌سوزی و نسل‌کشی مغول‌ها در نیشابور می‌پردازد.

کنسرت نمایش سیصد

ایجاد کنش در بطن ذهن مخاطب در حفظ زبان ملی ایرانیان به عنوان مرکز یکپارچگی سرزمین و پیوند دوباره جوانان با موسیقی و شعر اصیل از مهم‌ترین اهدافِ این پروژه معرفی شده است.

کنسرت نمایش سیصد