سرویس موسیقی هنرآنلاین: جشنواره موسیقی کلاسیک ایرانی در دومین دوره خود روز افتتاحیه‌اش را با حضور حمیدرضا نوربخش مدیرعامل خانه موسیقی آغاز کرد.

در روز افتتاحیه که دیروز جمعه 17 آذرماه در تالار رودکی شروع شد. سئانس آغازین شاهد اجرای تک‌نوازی نی، سه‌نوازی گروه "نیستان" و اجرای گروه "ژلو" به سرپرستی سیاوش کامکار بود و سئانس دوم این روز با دو نوازی بهناز بهنام نیا ساز عود و نازنین پدرثانی ساز تنبک همراه شد. سازوآواز علی کاظمی با خوانندگی مجتبی عسگری و همچنین گروه "برافشان" به سرپرستی هامان خلیلی و خوانندگی غلامرضا رضایی آخرین اجرای این روز در بخش دوم از افتتاحیه بودند.

حمیدرضا نوربخش، علی اکبر شکارچی، علی بوستان و.... مهمانان ویژه روز اول این جشنواره بودند.

امروز شنبه 18 آذرماه اما در ساعات ابتدایی این جشنواره با نشست‌های پژوهشی همراه خواهد بود. در قسمت مقالات بخش پژوهشی (مهدی قلی هدایت)، فریده رضایی، سپنتا حامدی نژاد و امید انارکی شرکت می‌کنند. سخنرانی بخش پژوهشی نیز بر عهده استاد داریوش طلایی خواهد بود.

 اما در بخش اجرایی که سئانس دوم خواهد بود تک‌نوازی پوریا فرجی با ساز سنتور عهده‌دار است و سه نوازی تار، نی و تنبک را به ترتیب بابک راحتی، هوشمند عبادی و سهیل المدادیان انجام خواهند داد. گروه "راوی" نیز در این سئانس روی صحنه می‌رود و سبحان مهدوی پور به سرپرستی سهیل کاکاوند با گروه می‌خواند.

دومین جشنواره موسیقی کلاسیک ایرانی از 17 تا 24 آذر در تالار رودکی برگزار می‌شود.