سرویس موسیقی هنرآنلاین: سالار عقیلی آوازخوان موسیقی اصیل ایرانی که به تازگی در پی زلزله غرب کشور قطعه‌ای را در صفحه شخصی خود در فضای مجازی به مردم زلزله‌زده استان کرمانشاه و شهرهای همجوار این استان تقدیم کرد، در گفت‌وگو با هنرآنلاین در مورد این اثر توضیح داد.

عقیلی در گفت‌وگو با خبرنگار هنرآنلاین گفت: زمانی که از زلزله تلخ غرب کشور با خبر شدم، آنقدر عمق فاجعه زیاد بود که به شدت تحت متأثر شدم و دلم خواست به هموطنان زلزله‌زده‌ام کمک کنم. تا حدی که در توانم بود در این زمینه کمک کردم و در ضمن تصمیم گرفتم یک قطعه موسیقی را هم برای همدردی به مردم زلزله‌زده استان کرمانشاه‌ و شهرهای همجوار تقدیم کنم.

وی افزود: وقتی یک اتفاق عظیم و وحشتناک مثل زلزله در کشور رخ می‌دهد و باعث از دست رفتن هموطنان ما می‌شود، هنرمندان و ورزشکاران که الگوی جامعه هستند باید پیش‌قدم شوند تا مردم عادی هم به کمک خسارت‌دیدگان بشتابند. از این رو من خودم را به عنوان یک هنرمند موظف دانستم که به مردم زلزله‌زده کرمانشاه کمک کنم.

خواننده قطعه معروف "وطنم" خاطر نشان کرد: حدود 8 سال پیش در محل تاریخی طاق بستان در شهر کرمانشاه کنسرتی را برگزار کردم که حدود 7-8 هزار نفر از اهالی آن شهر و استان به تماشای اجرایم آمدند و خیلی به من لطف و محبت داشتند. این مردم همیشه شایسته احترام هستند و باید در شادی و لطف و صفا به زندگی روزمره خودشان ادامه بدهند.

سالار عقیلی به کم شدن میزان خسارت‌های زلزله کرمانشاه به نسبت زلزله بم اشاره کرد و توضیح داد: سال 82 که در شهر بم زلزله آمد، حدود 70 هزار نفر از عزیزان‌ هموطن‌‌مان از دنیا رفتند. آن اتفاق باعث شد که مسئولان شهرداری یک مقدار نظارت بیشتری به ساخت و ساز منازل مسکونی و اداری انجام بدهند و نتیجه‌اش این شد که میزان خسارت‌های مالی و جانی زلزله کرمانشاه کاهش یافت اما این کافی نیست و حداقل آمار کشته‌های زلزله باید به صفر برسد.

وی ادامه داد: در زلزله بم فقط یک زلزله بزرگ در 12 ثانیه جان 70 هزار نفر از هموطنان ما را گرفت که شاید اگر آن موقع هم ممیزی‌های بیشتری در ساختمان سازی وجود داشت و استانداردهای این کار رعایت می‌شد، تعداد کشته‌های زلزله اینقدر زیاد نبود. امیدوارم این موضوع جدی گرفته شود تا ان‌شاءالله مردم کشورمان در امنیت بیشتری زندگی کنند.

عقیلی اظهار داشت: به مردم داغدار استان‌های غربی کشور تسلیت می‌گویم. غم از دست دادن عزیز، داغ بزرگی است. من خودم بچه دارم و می‌دانم که وقتی پای بچه آدم یک زخم کوچک بر می‌دارد، پدر و مادرها تا چند شب خواب‌شان نمی‌برد. امیدوارم خداوند به مردم زلزله‌زده کرمانشاه صبر بدهد و این عزیزان بتوانند از پس این مرحله و آزمون سخت در زندگی خود بر بیایند و زندگی‌شان را دوباره بسازند.

این خواننده در مورد قطعه تقدیمی خود به مردم زلزله‌زده کرمانشاه نیز عنوان کرد: آهنگسازی و تنظیم این قطعه را شایان کریمی انجام داده و شعر آن هم متعلق به دکتر سعید رمضانی است. من این قطعه را در آواز دشتی اجرا کرده‌ام و آن را در آلبومم قرار خواهم داد. ضمن این‌که در حال تدارک ویدئویی برای این قطعه نیز هستیم که آقای زاهدپور کارگردان آن است.

سالار عقیلی در پایان این گفت‌وگو در مورد سایر فعالیت‌های خود در عرصه موسیقی نیز گفت: چند آلبوم جدید در دست تهیه و انتشار دارم که به زودی راهی بازار موسیقی می‌شوند. ضمن این‌که برنامه‌هایی نیز برای کنسرت در شهرهایی همچون اصفهان، شیراز، یزد و رشت دارم و در ماه بهمن نیز در شهر تهران روی صحنه خواهم رفت.