سرویس موسیقی هنرآنلاین: هفدهمین روز جشنواره موسیقی ملی جوان در دو سئانس میزبان موسیقی لرستان  به داوری علی اکبر شکارچی، فرج علی‌پور و رضا پرویززاده بود.

شادیانه‌های لری در روزهای مانده به آخر جشنواره باعث شد تا مردم زیادی به سالن بیایند و از نزدیک شاهد اجرای نوازنده‌های جوان باشند.

اساتید این بخش برای هریک از هنرجویان زمان زیادی صرف می‌کردند و هرکسی باید تا به انتها یک قطعه را می‌نواخت.

یکی از شرکت کنندگان رده سنی ج بدلیل پاره‌ای از مشکلات از حضور در این بخش جاماند. همچنین تاخیر یکی از اساتید در ساعات اولیه آغاز جشنواره باعث دیرکرد در اجراها شد.

فرهاد امرایی از کوهدشت، خسرو عینی از خرم آباد، امیرحسین بسطامی از خرم آباد، محمد رشیدزاده از خرم آباد، علی الواری از اندیمشک، محمد امینی از نهاوند، کامیار باجلاوند از دورود، سهراب یحیرائی از نهاوند، ماهور جوزائی از خرم آباد، محمدامین سیف از نهاوند، محمدامین ماسوری از دورود، عرفان مریدی از نورآباد، رضا جایدری از خرم آباد، ساسان جعفری از خرم آباد، محمد زرین از کوهدشت، حسین سالاروند از دورود، امیر فاتحی از خرم آباد، پوریا فلاوند از اندیمشک، آرمان جوزی‌پور از کوهدشت، مهرداد عزیزی از خرم آباد، یونس غلام‌زاده از تهران، میلاد فلاحی از دورود و سجاد لیریائی از دورود؛ شرکت‌کنندگان سه رده سنی الف، ب و ج در بخش موسیقی لرستان بودند.

جشنواره جوان یکی از معتبرترین جشنواره‌هاست

علی اکبر شکارچی درباره کیفیت اجراهای این دوره توضیح داد: همان طور که انتظار داشتیم، شاهد اجراهای درخشانی بودیم. اما امسال شرکت‌کنندگان خیلی کمی از لرستان داشتیم. شاید اگر اطلاع‌رسانی بهتری می‌شد، این اتفاق رخ نمی‌داد. سال گذشته اجراها از نظر تکنیکی و تسلط شرکت‌کنندگان کیفیت بالاتری داشت.

وی درباره تاثیر مثبت جشنواره گفت: جشنواره موسیقی جوان یکی از معتبرترین جشنواره‌ها است و حتی می‌تواند بازتاب جهانی داشته باشد. هر هنرمندی که در این جشنواره شرکت نکند، یک فرصت خوب را از دست داده است. جشنواره موسیقی جوان، جشنواره‌ای سمت و سو دهنده است. این جا میدان تبادل اندیشه و ذوق است.

من زیاد راضی نبودم

فرج علی‌پور آثار اجرایی این جشنواره را چنین ارزیابی کرد: نمی‌توان گفت خیلی خوب بود. من زیاد از اجراها راضی نبودم. ما در لرستان و خرم آباد نوازندگان بسیار خوبی داریم، نمی‌دانم شاید شرکت نکردن آن‌ها به علت ضعیف بودن اطلاع‌رسانی باشد. تا جایی که من اطلاع دارم نوازندگان بسیار علاقه‌مند و خوبی داریم که دوست دارند در این جشنواره حاضر شوند و شرکت کنند.

داور بخش کمانچه‌نوازی درباره نقاط ضعف و قوت اجرای نوازندگان توضیح داد: مواردی برای اجرا به  هنرمندان جوان گفته و از آن‌ها خواسته می‌شود، اما شاهد بودیم که این موارد را در نظر نگرفته‌اند. نوازندگان جوان بیشتر در بخشی می‌نوازند که قدرتمند هستند، نه در بخشی که از آن‌ها خواسته شده است. به عقیده من این اشتباه است. ما به علت این که می‌بینیم نوازنده خوبی است او را قبول می‌کنیم. در آینده به آن‌ها گفته می‌شود که چه باید بکنند و آن چه از آن‌ها می‌خواهیم را اجرا خواهند کرد.

امروز شنبه 25 شهریورماه جشنوازه میزبان دف نوازان در سه رده سنی طی دوسئانس خواهد بود.