سرویس موسیقی هنرآنلاین: شانزدهمین روز جشنواره موسیقی ملی جوان در سه سئانس میزبان موسیقی سیستان و بلوچستان، موسیقی الموت و موسیقی کردی به داوری بهرام جمالی و حمیدرضا اردلان بود.

در ساعات ابتدایی روز موسیقی بلوچستان با سرعت بالایی همراه بود به صورتی که این برنامه تنها در دو ساعت به اتمام رسید. داوران به طرز جالبی مشغول داوری بودند و حتی در اواخر اجرا نیز هر دو روی سن رفته و مشغول نواختن شدند. به مانند روزهای پیشین هم یکی از اقوام داوران که خردسال نیز بود، تبحری خاصی در نواختن سازها داشت که همه حاظران را مبهوت کرد.

جشنواره در اواسط راه سرعت خود را کم کرده و در سئانس پایانی به کندی فراوانی رو به رو شد. یکی دیگر از نکات حیرت انگیز عدم وجود یک نوازنده خانم در بخش موسیقی سیستان و بلوچستان بود.

تاج محمد جنگی‌پور از سیب و سوران، مهدی بلوچی از سمرقند، حبیب ا.. داودی از میرجاوه، فرزاد فرشانیک از هیرمند، محسن غفران از هیرمند، محمود قاسمی از زاهدان، داود بامری از ایرانشهر، هادی ریگی از میرجاوه، صفی ا... مطربیان از میرجاوه، محمود ذورقی از هیرمند، فرامرز فرشانیک از هیرمند، مسعود داودی از میرجاوه، محمد حنیف از ایرانشهر، محمد شریف از ایرانشهر، سهیل زنگی از ایرانشهر و هادی رینگی از میرجاوه، شرکت‌کنندگان سه رده سنی الف، ب و ج در بخش موسیقی سیستان و بلوچستان بودند.

فواد قادر از سقز، سجاد رضایی از سرپل ذهاب، سبحان مرادویسی از کامیاران، محراب قیطاسی از کامیاران، رضا رحیمی از سقز، امید دباغی از بوکان، بهمن مولودی از مهاباد، میلاد شمس از مهاباد، عبدالباسط مرادی از جوانرود، سامرند علیزاده از بوکان، پارسا احمدزاده از سقز، آلان فاروقی از سقز، آروین دباغی از بوکان، امید دباغی از بوکان، کریم صالحی از بوکان، مژگان سیدی از بوکان و مژده سیدی از بوکان شرکت‌کنندگان سه رده سنی الف،ب و ج در بخش موسیقی کردی بودند.

مهردادجعفری از الوند، علی حسین‌زاده از یزد، محمدرضا چریکی از اهواز و پوریا زارع از بوشهر شرکت کنندگان سه رده سنی الف، ب و ج در ساز ضرب زورخانه بودند.

همچنین مهدی حیدری از بوشهر و ساناز یوسفی از بوشهر هم شرکت کنندگان دو رده سنی ب و ج در بخش ساز نی انبان بودند.

امروز جمعه 24 شهریورماه این جشنواره میزبان موسیقی نواحی از بخش لرستان خواهد بود.