گروه معماری هنرآنلاین: از سازه‌های بادی و چاپ سه‌بعدی گرفته تا کل زیستگاه‌ها، معماری نقش بی‌سابقه‌ای در ماموریت‌های اکتشاف فضایی ایفا می‌کند.

از آنجا که ناسا برای اکتشاف طولانی مدت انسان در ماه و مریخ تحت مأموریت‌های Artemis و CHAPEA برنامه‌ریزی می‌کند، فناوری‌های جدید برای رویارویی با چالش‌های منحصربه‌فرد زندگی و کار در دنیایی دیگر مورد نیاز است.

در پاسخ، چهره‌هایی مانند استودیوهای معماری فاستر و شرکا، گروه معماری بیارکه انگلس، باکمینستر فولر، اسکیدمور، اوینگز و مریل با همکاری کسب و کارهای نوظهور مانند «آیکون» و«سرچ» مطالب کاتالوگ معماری در فضاهای بیرونی را طراحی کردند.

در آخرین به روز رسانی، ناسا به شرکت آیکون مستقر در آستین، قراردادی برای ادامه سیستم ساخت و ساز با المپوس آیکون با مشارکت گروه معماری بیارکه انگلس امضا کرد. این پروژه به ساخت زیرساخت‌هایی مانند سکوهای فرود، زیستگاه‌ها، کپسول‌ها و جاده‌ها در سطح ماه و مریخ با استفاده از فناوری ساخت و ساز افزودنی مبتنی بر اکستروژن (چاپ سه بعدی) و مواد محلی مانند رگولیت ماه کمک خواهد کرد. این قرارداد تا سال ۲۰۲۸ اجرا می شود و از آرتمیس، ماموریتی برای اکتشاف طولانی مدت انسان در ماه پشتیبانی می کند.

 آیکون یک زیستگاه شبیه‌سازی شده مریخی به مساحت ۱۷۰۰ فوت مربع با عنوان «Mars Dune Alpha» را چاپ کرده که در طول ماموریت آنالوگ سلامت و عملکرد خدمه ناسا که از سال ۲۰۲۳ آغاز خواهد شد، مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

در زیر عکس‌های طرح‌های معماری نشان می‌دهد که چگونه معماری بشریت را در اکتشافات فضایی به یک گام جلوتر هدایت می‌کند.