گروه معماری هنرآنلاین: نمایشگاه‌های معماری و طراحی در کشورهای مختلف بهترین مکان برای تبادل اطلاعات از آخرین تکنولوژی و دستاوردهای این فن است. این رویدادها الگویی جدید برای کسب تجارب معماری در مقیاسی بین‌المللی برای معماران، طراحان و علاقمندان به این رشته است. تعدادی از این رویدادها به شکل فیزیکی و آنلاین برگزار خواهد شد.

در این گزارش به بررسی پنج رویداد که در ماه جاری برگزار می‌شود، می‌پردازیم.

نمایشگاه «ویترین ژاپن»

این نمایشگاه توسط سازمان تجارت خارجی ژاپن و پلتفرم Shoppe Object به شکل آنلاین برای نمایش و فروش محصولات ژاپنی برگزار می‌شود. این نمایشگاه با عنوان« ویترین ژاپن» از ۳۱ ژانویه تا اول اوت محصولات ۲۵ برند ژاپنی را به نمایش می‌گذارد. هدف این نمایشگاه دسترسی ژاپن به بازار امریکا است که شامل لوازم خانگی، محصولات مد و سبک زندگی، مانند جواهرات، شمع، گلدان، ملافه، لباس و لوازم آشپزخانه است.

جشنواره DesignTO

جشنواره طراحی DesignTO در مکان‌های مختلف شهر تورنتو برگزار می‌شود. در کنار رویدادهای حضوری، نمایشگاه‌ها، اینستالیشن و تورهای مختلف این جشنواره میزبان رویدادهای آنلاین برای شرکت‌کنندگان جهانی خواهد بود. رویدادهای مجازی شامل گفتگوهایی با موضوعاتی مانند مدیریت پسماند، ساخت و ساز دورانی و برابری سلامت در فضاهای عمومی است. همچنین این جشنواره میزبان بررسی نمونه کارهای آنلاین با پشتیبانی از جوامع طراحی محلی خواهد بود. جشنواره طراحی DesignTO از ۲۰ تا ۲۹ ژانویه میزبان بازدیدکنندگان است.

Untitled

گفتگوهای معمارانه جایزه ریبا

 موسسه سلطنتی معماران بریتانیا (RIBA) مجموعه‌ای از گفتگوهایش را به شکل  آنلاین در ماه ژانویه برگزار می‌کند. دو مورد از این گفتگوها بخشی از مجموعه داستان‌های ساختمان است که در آن معماران در مورد روند طراحی و ساخت برنده جایزه ریبا بحث می‌کنند. معماران مختلف در مورد معماری پایدار و سازگار برنامه‌های متفاوت دارند. این برنامه از ۲۴ تا ۳۱ ژانویه  به شکل برگزار می‌شود.

معماری فضای مجازی

پنج استودیوی معماری آمریکایی و کره جنوبی با همکاری گالری آنلاین The Unbuilt طراحی تعدادی از فضاهای مراقبه مجازی به نمایش می‌گذارند. این فضاها با واقعیت مجازی و گرافیک طراحی شده‌اند و در ۲۵ ژانویه میزبان مخاطبان هستند.

رویداد مصری

این برنامه مجموعه‌ای از گفتگوهای آنلاین است که توسط موزه بریتانیا برگزار می‌شود و به چگونگی تأثیر مصر باستان بر معماری قرن بیستم و بیست و یکم می‌پردازد. سه گفتگو به هنر توریستی و خاستگاه آن در مصر، آثار هنرمندان مدرن مانند آلبرتو جاکومتی، هنری مور، محمود مختار و ساختمان‌های آن دوره از جمله سینماها، آسیاب‌ها و کنیسه‌ها می‌پردازند. این رویداد تا ۱۹ فوریه ۲۰۲۳ برگزار می‌شود.