گروه معماری هنرآنلاین: برج وارسو با ۳۱۰ متر بلندی دارای دفاتر، رستوران‌ها، امکانات خرده‌فروشی، حیاط عمومی و روف گاردن است. این برج مستطیلی شکل از سه قسمت تشکیل شده که با رسیدن به بلندترین نقطه خود در ارتفاع ۲۳۰ متری یکی می‌شوند و در بالای این سازه گلدسته ۸۰ متری به چشم می‌خورد.

این آسمانخراش ۵۳ طبقه، ۷۰ هزار مترمربع فضای اداری برای استارت‌آپ‌ها، شرکت‌های داخلی و بین‌المللی در نظر گرفته است. فضای کف این سازه ۱۴۰ هزار مترمربع است که بخش اعظم آن به فضای اداری اختصاص یافته است.

در قسمت همکف، لابی دارای سقف‌های ۱۴متری است با یک میدان عمومی که ساختمان را به همسایگانش متصل و بازدیدکنندگان را به مراکز خرید و رستوران‌ها هدایت می‌کند.

معماران فاستر و شرکا معتقدند که برج ورسو یک افزودنی بی‌زمان به خط افق و مقصدی پرجنب و جوش در قلب ورشو است که علاوه بر فضاهای اداری منعطف، یک فضای عمومی پویا به شهر اضافه کرده است.

 این سازه در منطقه‌ای صنعتی و تجاری و در کنار ایستگاه راه‌آهن مرکزی ورشو ساخته شده است و ارتباطات حمل و نقلی را تا حد زیادی ارتقاء می‌بخشد. لابی برج با یک اثر هنری سرامیکی به ارتفاع ۱۰متر که توسط هنرمند محلی طراحی شده به طرز شگفت‌انگیزی فضا را تغییر داده است.

برج ورشو

فضایی با عنوان «اتاق شهری» در مرکز میدان به عنوان یک فضای انتقالی بین فضاهای عمومی و خصوصی عمل ‌می‌کند. درختان بین نیمکت‌هایی قرار گرفتند که مکان‌های استراحت و دید از مناظر را فراهم می‌کند.

ساختمان‌های عمومی تا سطوح بالایی برج ادامه دارند و رستوران‌ها در طبقات ۴۶تا ۴۸ قرار دارند. همچنین یک تراس با فضای سبز در برج طراحی شده و به مرتفع‌ترین باغ‌شهر تبدیل شده است.

ورشو

برج ورسو

برج لهستان