گروه معماری هنرآنلاین: استودیو معماری فاستر و شرکا از طراحی برج مسکونی BWDC، در مانیل رونمایی کرد. طراحی برج جدید برگرفته از معماری بومی و اقلیم شهر مانیل است و همزمان نوآوری را برای ساکنان به ارمغان می‌آورد.

 این پروژه جدیدترین پروژه این شرکت معماری در مناطق استوایی است که به سیستم‌های آب و هوایی این مناطق پاسخ می‌دهد و دما و رطوبت بالا را از طریق استراتژی‌های طراحی غیرفعال کاهش می‌دهد.

هر آپارتمان در برج ۴۵ طبقه دارای یک ایوان است که توسط برآمدگی‌های سقف‌های بزرگ محافظت می‌شود و ساکنان را از آب و هوای نامساعد مانیل محافظت می‌کند. این بنا برای ایجاد چشم‌انداز ۲۷۰درجه‌ای از باشگاه پولو، باشگاه گلف و کانتری مانیل، یک فضای سبز ۶۰ هکتاری را در مرکز شهر برای ساکنان طراحی کرده است. درب ورودی آسانسورهای خصوصی در یک واحد خارجی نیمه جدا قرار گرفته‌اند که تهویه طبیعی و نور روز را به لابی آسانسور منتقل می‌کند.

در سطح زمین، این پروژه فضای سبز پارک مجاور را گسترش می‌دهد و فضاهای سایه‌دار را برای جامعه محلی فراهم خواهد کرد. پس از رسیدن به ساختمان، ساکنین از خیابانی انبوه از درختان عبور می‌کنند و به ایستگاهی مرتفع می‌رسند که چشم‌اندازی از پارک دارد. 

گروه معماری فاستر

لوک فاکس، مدیر استودیو معماری فاستر وشرکا، گفته است: «ما می خواستیم یک برج مسکونی لوکس با ارتباطات بصری و فضایی بی‌نظیر با فضاهای سبز مرکزی مانیل طراحی کنیم. ساخت این پروژه علاوه بر گسترش پارک مجاور، امکانات عمومی جدیدی را برای شهروندان فراهم می‌کند. برج مسکونی BWDC به دقت طراحی شده است تا دما و رطوبت بالای منطقه را تعدیل و فضاهای راحت و سازگار با آب و هوا را برای زندگی فراهم کند.»

گروه معماری فاستر

مساحت هر آپارتمان حدود ۵۵۰ مترمربع است و کل طبقه ساختمان را پوشش می‌دهد. هدف این طرح دستیابی به گواهینامه پلاتین LEED است. ایوان‌های نیمه خارجی به عنوان بافرهای حرارتی عمل می‌کنند و از فضاهای داخلی در برابر تابش مستقیم خورشید محافظت می‌کنند. پنجره‌های ساختمان برای رسیدن به تهویه متقاطع در تمام واحدها قابل اجرا هستند. پنجره‌های شیشه‌ای با فرورفتگی عمیق نیز به شیوه‌ای طراحی شده‌اند که تابش نور آسمان را کاهش داده و نور روز را به داخل واحدها می‌رسانند و راحتی حرارتی را با وسایل طبیعی به دست می‌آورند. علاوه بر این، یک سیستم تامین آب سرد متمرکز بسیار کارآمد، امکان سرمایش را در سایر مواقع ممکن می‌سازد.

در کنار بنا یک ساختمان خرده‌فروشی دو طبقه طراحی شده که برای بازدیدکنندگان فضاهای بازی با سایبان را فراهم می‌کند. یک استخر مشرف به پارک در روف گاردن ساختمان دیده می‌شود در حالی که یک باشگاه، کتابخانه، اسپا و سالن ورزشی در داخل ساختمان قرار دارد.

گروه معماری فاستر