گروه معماری هنرآنلاین: شرکت معماری Znera Space از طراحی و نصب یک سازه غول‌پیکر حلقوی‌شکل در ارتفاع ۵۵۰ متری با عنوان «مرکز شهر مدور» در اطراف برج خلیفه رونمایی کرده است. این سازه در محیطی به وسعت سه هزار متر با واحدهای کوچک از جمله فضاهای عمومی، تجاری، فرهنگی و مسکونی ساخته خواهد شد.

پروژه «مرکز شهر» از پنج طبقه تشکیل و روی پنج نقطه یا ستون که در زمین تعبیه شده قرار می‌گیرد. گسترش عظیم خود مدار شامل دو حلقه اصلی است که با یک کمربند سبز پیوسته با عنوان «Skypark» به هم متصل می‌شوند. هدف از ساختن این پروژه، ایجاد مرکز شهری کارآمد و خودکفا با حفظ پایداری و محیط زیست است. همچنین این استودیو طرحی را پیشنهاد کرده که خط افق دبی را بازتعریف می‌کند.

معماران این پروژه گفته‌اند:«ایده ایجاد یک دایره در مرکز شهر در طول همه‌گیری به وجود آمد تا برای تغییر شیوه زندگی مردم در شهرها و نحوه زندگی در ساختمان‌های بلند برنامه‌ریزی کنیم. همچنین ما مسائل اجتماعی و زیست محیطی را در فرآیند طراحی پروژه در نظر گرفتیم.»

این شهر دارای یک سیستم حمل‌‎ونقل پیشرفته است که در حلقه محیطی بیرونی کار می‌کند. یک تراموا که می‌تواند مسافران را با سرعت ۱۰۰ کیلومتر در ساعت در اطراف این مرکز شهر دورانی جابجا کند. طراحان این پروژه امیدوارند که این مفهوم جدید الهام‌بخش ایده‌های جدید برای جوامع سرپوشیده و آسمان‌خراش باشد.

این استودیو با بازسازی تصاویر طبیعت بازدیدکنندگان و ساکنین این مجتمع با تجربه‌های متفاوتی روبرو می‌کند. همچنین در داخل این پارک علاوه بر طراحی انواع گیاهان، تپه‌های شنی، دره‌ها، آبشارها و غارهای دیجیتال، مناطقی برای استفاده ازنور خورشید، آب باران و ذخیره کربن تعبیه شده است.

شهر مدور دبی

شهر مدور دبی

شهر مدور دبی