گروه معماری هنرآنلاین: پاویون ایران ۲ هزار و چهارده مترمربع در اکسپو دوبی مساحت دارد و در همسایگی پاویون کشورهای فرانسه و پرو در منطقه «تحرک» خودنمایی می‌کند. بنا بر گزارش ستاد اجرایی اکسپو دوبی، در ۱۰ روز نخست حدود ٤١١ هزار نفر از نمایشگاه‌های مختلف بازدید کردند که بیش از ۴۰ هزار نفر سهم پاویون ایران بود. حضور این تعداد بازدیدکننده از غرفه نشان از جذابیت، غنای فرهنگی و هنری ایران دارد.

بر سردر غرفه ایران عبارت «ایران، تمدنی کهن و استوار، تنوع اقوام و میزبان ملت‌ها» نقش بسته است اما برخلاف دیگر کشورها که روی مواردی چون آینده، دانش و هوش مصنوعی تمرکز کرده‌اند، غرفه ایران برای جذب مخاطب بیشتر روی نمایش سنت‌هایش نظیر قالی، ظروف تاریخی و عروسک‌های محلی تمرکز دارد.

همزمان با افتتاحیه، بافت فرش «همدلی برای صلح» هم در غرفه ایران آغاز شده و بازدیدکنندگان شانس بافت فرش ایرانی را زیر نظر یک استاد خواهند داشت که پس از تکمیل در طول برگزاری نمایشگاه به موزه اکسپو اهدا خواهد شد. همچنین در شربتخانه پاویون امکان چشیدن طعم چای‌های گیاهی سنتی ایرانی و شربت‌های گوارا وجود دارد.

غرفه گردشگری پاویون ایران هر پنج روز، یکی از استان‌های کشور را با محتوای بصری معرفی خواهد کرد. همچنین روزنه‌های چشمی که تداعی‌کننده شهر فرنگ هستند، هر روز هفت میراث طبیعی و تاریخی ایران را به نمایش خواهند گذاشت. بخش گردشگری ایران در تلاش است تا با بهره‌گیری از این فرصت، بازدیدکنندگان اکسپو را برای سفر به ایران تشویق کند.

اکسپو ۲۰۲۰ دوبی تا ۳۱ مارس سال ۲۰۲۲ میزبان بازدیدکنندگان است.