گروه معماری هنرآنلاین: غرفه ژاپن با تاکید بر موضوع ارتباط، یک نمای سه بعدی هندسی را با الهام از مشترکات الگوهای سنتی ژاپنی و عربی طراحی کرده است.

این پروژه در منطقه فرصت توسط یوکو ناگایاما طراحی و توسط شرکت معماری اوبایاشی میدل ساخته شده تا از طریق یک معماری متفاوت، شباهت‌های فرهنگی بین ژاپن و خاورمیانه را به نمایش بگذارد.

نمای سه بعدی ترکیبی از الگوهای سنتی عربی و آسانوآ است در حالی که به هنر سنتی ژاپنی اریگامی(هنر بسته‌بندی هدایا) نیز اشاره دارد. سازه غرفه ژاپن نور را از نمای سه بعدی با تکنولوژی پیشرفته به اطراف ساطع می‌کند.

ناگایاما گفته است: «نقطه آغاز ساختار و فیلتر محیطی از نظر ارتباط فرهنگی، شباهت‌هایی‌ است که میان الگوهای هندسی خاورمیانه و ژاپن وجود دارد؛ این  موضوع را در نمایی که نوع جدیدی از مشبک سه‌بعدی هندسی است که به عنوان دیوار عمل می‌کند، بررسی و اجرا کرده‌ام.»

براساس تاکید اکسپو ۲۰۲۰ دبی بر پایداری، سیستم خنک کننده پاویون ژاپن شامل تکنیک‌های سازگار با محیط زیست است که از سنت‌های هر دو فرهنگ الهام گرفته شده است. جنس نازک نما که شبیه کاغذ ژاپنی است ازغرفه در برابر تابش مستقیم نورخورشید محافظت می‌کند، در حالی که یک استخر کم عمق آبی در جلوی ساختمان تعبیه شده که علاوه برانعکاس نمای سه بعدی غرفه به خنک شدن منطقه هم کمک می‌کند.

غرفه ژاپن در نمایشگاه جهانی اکسپو ۲۰۲۰ دبی با استفاده از فناوری دیجیتال امکانی فراهم آورده تا کاربران اینترنت از سراسر جهان بتوانند به صورت مجازی در این غرفه به گشت و گذار بپردازند و در برخی رویدادها شرکت کنند. همچنین در غرفه مجازی ژاپن علاوه بر ارائه تصاویر متحرک و آواتارها، بخش‌هایی برای معرفی نمایشگاه اکسپوی اوزاکا ۲۰۲۵ نیز وجود دارد.

اکسپو ۲۰۲۰ دوبی تا ۳۱ مارس سال ۲۰۲۲ میزبان بازدیدکنندگان است.