به گزارش هنرآنلاین، محمدحسین ایمانی خوشخو؛ رییس کمیسیون در این جلسه گفت: ایجاد مرکزی برای ساماندهی فعالیت‌های هنری با موضوع عاشورا به کمیسیون هنر و معماری شورای عالی انقلاب فرهنگی پیشنهاد شده است و ضرورت دارد که ساختار و چگونگی آن در شورا بررسی شود..

ایمانی خوشخو ادامه داد: جریان عاشورا جلوه‌های مختلفی دارد، بخشی از آن جلوه‌های حضور مردم است که هر سال پررنگ تر می‌شود، جلوه‌هایی آیینی بخش دیگری است که همچنان زنده مانده است و بخشی از آن جلوه‌های هنری عاشوراست که در ارتباط با فعالیت‌های جامعه هنری است و به نظر می‌رسد همراستای جلوه‌های دیگر رشد و توسعه نداشته است. هنر به عنوان بستر مهمی برای انتقال مفاهیم است و هدف این مرکز یا بنیاد پیشنهادی این است که هنر عاشورا را زنده تر و تقویت کند و به درستی در جوامع بین المللی منتقل نماید.

رییس کمیسیون هنر و معماری شورای عالی انقلاب فرهنگی تاکید کرد: بقای عاشورا به مشخصه تنوع و چندصدایی بودن آن برمی گردد و این مرکز یا بنیاد هم قرار نیست و نباید به سمت همنوایی و یکسانی برود بلکه توجه به جلوه‌ها و آیین‌های گوناگون هنری در آن مطرح است.

ایمانی خوشخو افزود: در جلسات آتی کمیسیون موضوع ساختار و مشخصه‌های طرح مکتوب پیشنهادی بنیاد هنری عاشورا بررسی می‌شود.

رییس کمیسیون هنر و معماری شورای عالی انقلاب فرهنگی همچنین گفت: پیش نویس سند سینما در کمیسیون مشورتی شورای عالی انقلاب فرهنگی نیز بررسی شده و با استفاده از نظرات سازمان سینمایی، در کمیسیون هنر و معماری شورا بررسی و نهایی خواهد شد تا پس از آن به شورای عالی انقلاب فرهنگی فرستاده می‌شود.