سرویس مد و لباس هنرآنلاین: در تمام نقاط جهان ستاره‌ها و چهره‌های شناخته شده هنری و ورزشی به نوعی سفیران حوزه مد و لباس روی بیلبوردها و مجلات تبلیغاتی هستند و یکی از پارامترهای کلیدی برای دیده شدن برندها محسوب می‌شوند.

بی‌شک ارتقاء کیفیت یک محصول در نگاه مخاطبان یکی از مهمترین اهداف استفاده از ستاره‌ها در زمینه تبلیغات مد و لباس در تمام دنیاست.

اما طی سالیان اخیر بیش از گذشته شاهد آن بوده ایم که بازار تبلیغات با حضور سلبریتی‌ها داغ شده و هنرپیشه‌ها یکی پس از دیگری، پیشنهادات تبلیغاتی را با ارقام ریالی عجیب و غریب می‌پذیرند.

اما در اینجا جای طرح این پرسش باقی است که آیا مد ایرانی می‌تواند در سایه‌ ستاره‌های برندساز جهانی شود؟

شاید بتوان به این موضوع به عنوان یک چالش ارتباطی دوسویه میان طراحان و تولیدکنندگان داخلی با بازار موجود در آن سوی مرزها نگریست اما نباید از این مهم نیز به سادگی عبور کرد که محصولات ایرانی در حوزه مد و لباس تا چه اندازه با ذائقه مردمان دیگر کشورها همسو است؟

شاید یکی از استراتژی‌های نیل به سوی این هدف استفاده از چهره‌های مطرح و بین‌المللی در سیر تبلیغات مد و لباس ایرانی باشد، اما برای تداوم این ارتباط لازم است شاخص‌های عملی بیشتری از سوی فعالان این عرصه تدوین شود.

مدیران بسیاری از برندها تا به اکنون اذعان داشته‌اند که محصولات مرغوب در کیفیت و ساده در طرح به شدت در خارج از ایران طرفدار دارد و تا به اندازه‌ای توانسته‌اند در این مسیر به بازاریابی منسجمی نیز دست یابند.

اما محتوای خلاق، جذاب، اثربخش و برآمده از فرهنگ و هنر ایرانی در عرصه مد و لباس چگونه می‌تواند خود را به آن سوی مرزها معرفی کند؟

در این بین نقش همراهی ستارگان عرصه فرهنگ و هنر با این جریان بیش از پیش خود را نشان می‌دهد و نتایج مثبت چنین فعالیتی در بازه زمانی کوتاه‌تری حاصل می‌شود.

اینجاست که حضور چهره‌ها در مسیر تبلیغات مد و لباس نه تنها قابل انتقاد نیست بلکه ضعف همیشگی و اساسی موجود در حوزه تبلیغات و مارکتینگ بدین وسیله مرتفع شده و محصول ایرانی برای ورود به عرصه رقابت جهانی با حمایت‌های درخور چهره‌ها اعلام آمادگی می‌کند.