سرویس مد و لباس هنرآنلاین: پارچه‌سازی به ایجاد تغییرات خلاقانه و ایده‌های نو بر روی پارچه‌ها و لباس‌ها پیش از اتمام دوخت گفته می‌شود که شامل استفاده از انواع گریت پارچه در قسمت‌های مختلف لباس، تکه‌دوزی به همراه دوخت‌های سنتی، ایجاد فرم‌های سنتی بر روی لباس‌های مدرن و امروزی بوسیله چاپ یا رنگ، استفاده از چرم روی پارچه، ابریشم‌دوزی، نواردوزی و... می‌شود. 

سارا برنده، مدیر دپارتمان فرهنگ و هنر و طراحی لباس مجتمع فنی تهران نمایندگی ونک و از اعضای انجمن طراحان پارچه و لباس، با اعلام خبر برگزاری نمایشگاه پارچه‌سازی در یکی از نگارخانه‌های شهر تهران به خبرنگار هنرآنلاین، گفت: از آنجا که پارچه‌سازی یکی از کاربردی‌ترین فنون در حوزه طراحی مد و لباس است، به همراه خانم کلانتر، مدیر برند "پرکاله" و جمعی از هنرجویان ایشان بر آنیم که نمایشگاهی در این زمینه برپا کنیم.

برنده با اشاره به اینکه هنوز زمان و مکان دقیق برپایی این نمایشگاه مشخص نشده است، اظهار داشت: در این حرکت جمعی از هنرجویان مجتمع فنی تهران نیز همراه شده‌اند و ضمن کسب مهارت‌های لازم در زمینه این تکنیک پرکاربرد در نمایشگاه پارچه‌سازی حضور به هم می‌رسانند.

مدیر دپارتمان فرهنگ و هنر و طراحی لباس مجتمع فنی تهران نمایندگی ونک افزود: هنوز مشخص نشده است که کدام یک از نگارخانه‌های شهر تهران میزبان این نمایشگاه هستند و خانم کلانتری پیگیر این موضوع برای تعیین زمان و مکان نمایشگاه پارچه‌سازی هستند.

او درباره دیگر فعالیت‌های مجتمع فنی تهران نمایندگی ونک و گروه طراحی پارچه و لباس این مجموعه اظهار کرد: به‌زودی شاهد برپایی نمایشگاه گروهی "تن‌پوش‌های پاییزی" هستیم که در آن مجموعه‌ای از آثار طراحی لباس و دوخت در معرض دید عموم قرار می‌گیرد.

مدیر دپارتمان فرهنگ و هنر و طراحی لباس مجتمع فنی تهران نمایندگی ونک ادامه داد: هنرجویان با الهام از هنر ایران باستان و نقوش هنر نگارگری دست به طراحی و دوخت لباس‌هایی زده‌اند که برای استفاده در فصل سرما بسیار پرکاربرد است.

برنده گفت: نمایشگاه گروهی "تن‌پوش‌های پاییزی" آذرماه امسال برپا می‌شود در مجتمع فنی برپا می‌شود و آثاری شامل مانتو، کت، پانچو و شال در معرض دید عموم قرار می‌گیرد.

او در خاتمه از داوری و انتخاب نهایی آثار نمایشگاه گروهی "تن‌پوش‌های پاییزی" در روزهای پیش رو خبر داد.