سرویس مد و لباس هنرآنلاین: نمایشگاه لباس عاشورایی همزمان با دهه دوم محرم و به همت کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور و البته به میزبانی تالار وحدت آغاز به کار کرد.

کم و کیف و محتوای آن نشان از هدفمندی این رویداد مهم در عرصه طراحی لباس‌های مناسبتی در کشور دارد و قضاوت‌ها و ارزیابی‌های کارشناسی نشان از موفقیت برگزاری این رویداد در نخستین دوره داشته است.

به هر روی نمایشگاه لباس عاشورایی، برای نخستین بار در طبقه دوم تالار وحدت برگزار شده و زمان آن تا روز چهارشنبه مورخ ۵ آبان ماه تمدید شد.

تمدید زمان نمایشگاه با توجه به درخواست بازدیدکنندگان و بنا بر تصمیم ستاد برگزاری نخستین نمایشگاه لباس عاشورایی انجام شده است.

اولین نمایشگاه لباس عاشورایی با هدف تعظیم شعائر و احیاء فرهنگ غنی اسلامی، بررسی نقش لباس و کاربرد آن در ایام محرم و شیوه‌های انتقال فرهنگ عاشورا و ترغیب و تشویق طراحان برای ارائه ایده‌ها و طرح‌های لباس مذهبی، عزاداری و عاشورایی در محل تالار وحدت تهران برگزار شده است.

در این نمایشگاه آثاری با مضمون لباس سوگ عاشورایی اقوام، سربندها و سرپوش‌ها لباس‌های کاربردی عزاداری، تکنیک‌ها و روش‌های مورد استفاده در لباس عاشورایی به نمایش درآمده است.

 

این نمایشگاه که به همت کارگروه ساماندهی مد و لباس و همکاری ادارات کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان‌ها، اتحادیه پوشاک تهران و هنرمندان طراح از تاریخ دوشنبه ۲۶ مهر تا پنجم آبان در محل طبقه دوم تالار برگزار می‌شود، دارای بخش‌های نمایشگاهی، نشست‌های علمی و فرهنگی، تقدیر از پیشکسوتان و همچنین بخش مسابقه و انتخاب آثار است.

به هر حال آنچه از طریق برگزاری این نمایشگاه مورد توجه قرار می‌گیرد فرهنگسازی و ساماندهی لباس‌های عزا است که این امر در راستای سیاست‌های معاونت هنری ارشاد و از جمله اهداف غایی کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور است.

آئین اختتامیه این نمایشگاه نیز روز چهارشنبه 5 آبان از ساعت 16 در تالار رودکی برگزار می‌شود.