گروه مد و لباس هنرآنلاین: دنیای طراحی کفش تا جایی پیش رفته که گاه برای خرید برخی از نمونه‌ها باید خیلی جسور بود. طراحان کفش بزرگ‌ترین برندها، برای بهار امسال نیز آثاری را ارائه کرده‌اند که نتایج خروجی هنر این افراد، گاه به محصولاتی شبیه به یک مجسمه تبدیل شده و گاه فصل جدیدی از کفش‌های فانتزی را رقم زده است.

هرچند تجربه نشان داده بعضی از کفش‌ها هرگز از مد نخواهند افتاد؛ البته این روزها طراحان کفش و صندل، بیشتر علاقه خود را به طرح‌های سوررئال نشان می‌دهند. برخی نمونه‌ها، تلفیقی از چکمه و صندل هستند و برخی دیگر فانتزی‌هایی از انواع بافت را تداعی می‌کنند.

بندهای به کار رفته در اغلب صندل‌ها، خلاقانه ارائه‌ شده‌اند و رنگ و لعاب کفش‌ها به‌شدت بهاری و روشن هستند. صندل‌های شیشه‌ای و کریستالی هم به‌ویژه برای دختران نوجوان و جوان، یکی از جاذبه‌های بهار امسال خواهد بود و بسیاری از چکمه‌های بهاره با سنگ و دیگر ملزومات تزئین شده‌اند.

پاشنه‌های بعضاً عجیب‌وغریب هم همچون سال‌های اخیر ارائه‌ شده‌اند و جای تعجب نیست در شرایطی که دنیا در بسیاری از امور، ژستی سردرگم به خود گرفته، طراحان پوشاک نیز حرکت خود را به سمت ارائه طرح‌های سوررئال تندتر و تندتر کنند و ویترین برندها را بیش از بیش به گالری آثار هنری مزین سازند.

در ادامه، تصاویری از جدیدترین کفش‌ها و صندل‌های کاربردی برای بهار 2023 را ببینید: