سرویس مد و لباس هنرآنلاین: طراحی کفش‌ها در گذر زمان و از فرهنگی به فرهنگ دیگر تفاوت بسیاری داشته که ظاهر آن در اصل با کارکرد آن بستگی داشته است. کفش‌های امروزی در شیوه، پیچیدگی و هزینه تفاوت گسترده‌ای دارند و امروزه بسیاری از تولیدکنندگان به دلیل فشردگی رقابت میان برندهای مختلف در طراحی کفش‌ها جنبه آراستگی آن نیز در نظر گرفته می‌شود.

شرکت بیتا پاسارگاد با سابقه طولانی در صنعت کفش و زیره ایران مشغول به فعالیت است. شرکت در انواع نمایشگاه‌های داخلی و خارجی و همچنین فعالیت در بخش‌های بین‌المللی از سوابق کاری و فعالیت‌های این مجموعه است.

مینه سپیدی، فارغ‌التحصیل رشته گرافیک و طراح کفش شرکت بیتا پاسارگاد درباره فعالیت‌های خود به خبرنگار هنرآنلاین، گفت: از کودکی پا به دنیای طراحی گذاشتم، اما شاید آن زمان که برای تحصیلات دانشگاهی پا به رشته گرافیک گذاشتم کمتر فکرش را می‌کردم که امروز به شکل حرفه‌ای و در یک مجموعه تخصصی در زمینه طراحی کفش فعالیت کنم.

سپیدی تصریح کرد: یک طراح کفش باید در وهله نخست دارای ذوق و قریحه درونی باشد و در مرحله بعد با توجه به سنجش نیاز جامعه و ذائقه اقشار مختلف مردم اقدام به طراحی کند و از سوی دیگر نباید از کنار این مهم به سادگی عبور کرد که صنعت کفش به همراهی جامعه طراحان نیازمند است.

این طراح کفش ضمن ابراز گله‌مندی از رونق کپی‌برداری در صنعت کفش آن هم به دلیل نبود پیوند درست میان طراحان و صنعتگران، اظهار داشت: کشف استعدادها و خلاقیت‌ها در حوزه طراحی کفش کار چندان دشواری نیست و به عقیده من بازار کار مناسبی هم به ویژه برای خانم‌های مستعد در این زمینه وجود دارد.

سپیدی با تأکید بر لزوم پیوند میان بخش صنعت و جامعه طراحان بیان کرد: اگر بخواهیم به پیشرفت و معرفی برندهای ایرانی به دیگر نقاط جهان بیندیشیم، لازم است با تکیه بر فرهنگ خودی و نمادهای اصیل ایرانی و منحصربه‌فرد در میان اقوام در مسیر طراحی کفش قدم برداریم.

او با اشاره به اینکه برای ورود به این عرصه و با وجود کمک‌های شهرام صوفی، مدیر کافه کفش شرکت بیتا پاسارگاد صدها طرح کفش را با دقت بررسی کرده است، اظهار داشت: با توجه به مدل‌های موجود و تلفیق آن‌ها نیز می‌توان به طرح‌های جدیدی دست یافت اما چه بهتر که تمام ایده از طراح باشد چه برسد به اینکه بخواهیم در این مسیر کپی‌برداری کرده و دچار تکرار شویم.

سپیدی در خاتمه افزود: زیبایی، راحتی و کاربردی بودن از نکات مهم در طراحی یک کفش است و در صورتی که به شکل تخصصی و با تکیه بر استعداد درونی پا به این عرصه گذاریم درخواهیم یافت که تا چه اندازه می‌توان با طراحی درست و مناسب، محصولات را به بهترین شکل ممکن در داخل و خار جاز کشور به دست مشتریان رساند.