گروه مد و لباس هنرآنلاین: گرانی پوشاک برای گروه سنی کودک و نوجوان در ماه‌های اخیر، به‌نوعی بر رقابت میان فعالان و برندهای این صنف دامن زده درحالی‌که پیش‌فرض تمامی والدین در زمان خرید لباس برای فرزندانشان آن است که محصول خریداری شده، عمر استفاده کوتاهی دارد و قرار نیست برای سال‌ها، مهمان کمد لباس‌ها باشد.

در این میان، وفاداری مشتریان به فروشندگان پوشاک در این رسته غالباً منوط به کیفیت محصول در قبال قیمت‌گذاری هوشمندانه بوده است. البته مسئله طراحی و مواجهه والدین با پوشاک جذاب و منحصربه‌فرد نیز نکته دیگری است که بسیاری از برندها به آن توجه دارند و حتی در مواردی، حق ثبت اختراع یک محصول ویژه برای گروه سنی کودک و نوجوان را نیز کسب کرده‌اند.

به هر روی، وقتی صحبت از صنعت پوشاک به میان می‌آید، لباس کودکان از جذاب‌ترین زیرمجموعه‌ها برای فعالیت است حال آنکه تجارت پوشاک کودکان طی چند سال گذشته به‌سرعت رشد کرده و در سال 2022 به ارزش 263.30 میلیارد دلار رسیده است؛ بااین‌همه، آوردن طیف گسترده‌ای از پوشاکِ باکیفیت کودکان به بازار به چیزی بیش از طراحی و مواد اولیه مرغوب وابسته بوده و برای ارائه بهترین خدمات ممکن است، لازم باشد صاحبان برند، خود را در جایگاه مشتریان اصلی یعنی والدین ببینند و به والدین چیزی دهند که در ازای آن، اعتمادشان را جلب کرده و پدران و مادران، با افتخار، کودک خود را به محصولات برندشان مزین سازند.

باید پذیرفت فعالیت در زمینه پوشاک کودکان یک تجارت پرسود بوده زیرا بازاری است که هرگز ناامید نخواهد شد؛ کودکان هر روز رشد می‌کنند و به لباس‌های جدید نیاز دارند، بنابراین صاحبان برند نباید نگران مشتری باشند.

پر واضح است که حتی اگر کودکان به موضوع مد اهمیتی نمی‌دهند، والدینشان آن را بسیار جدی می‌گیرند. هر پدر و مادری می‌خواهد اطمینان حاصل کند که کودکش بهترین لباس ممکن را بر تن کرده و در این راستا، مأموریت اصلی تولیدکنندگان پوشاک، ارائه لباس‌های شیک و کاربردی است تا نیازهای کودکان و والدین آن‌ها را برآورده سازد. کارکرد و طراحی نیز باید در خدمت یکدیگر بوده تا محبوبیت و مقبولیت را به ارمغان آورد.

همچنین برخی دیگر از عواملی که یک طراح برای طراحی لباس کودکان باید روی آن‌ها تمرکز کند، تغییر شکل بدن کودک در حال رشد و نسبت‌ اجزای مختلف بدن او با یکدیگر است.

و چند توصیه به فعالان این صنف!

حضور آنلاین نقش مهمی در هر کسب‌وکار موفق ایفا می‌کند، به‌خصوص کسب‌وکاری که میراث قوی پشت آن وجود ندارد و والدین، از فروشگاه‌های آنلاینی خرید می‌کنند که به آن‌ها اعتماد دارند، زیرا می‌دانند که از طریق آنها، لباس‌های باکیفیت برای کودکان خود خواهند داشت.

البته خط تولید لباس کودک باید ایمنی را در اولویت قرار دهد، اما ماندگاری و دوام بالای لباس نیز یک ضرورت است. کودکان، برخلاف بزرگسالان، بیشتر اوقات ازنظر بدنی فعال هستند به همین دلیل، پارچه‌های بی‌کیفیت برای مدت طولانی دوام نمی‌آورند و ممکن است به تصویر ذهنی از برندتان آسیب رسانند.

والدین بخش مهمی از کسب‌وکار شما هستند و این وظیفه شماست که اطمینان حاصل کنید که آن‌ها از خرید خود راضی و خوشحال هستند یا خیر. البته غیرممکن است که بتوانید همه را راضی کنید اما باید مطمئن شوید که آن‌ها همواره می‌توانند روی فروشگاه و محصول شما حساب کنند.

شما همچنین باید در دسترس مشتریان خود باشید و فروشگاه لباستان باید در رسانه‌های اجتماعی حساب کاربری فعال داشته باشد. این امر به مشتریان شما اجازه می‌دهد با کسب‌وکارتان تعامل داشته باشند و روابط طولانی‌مدت برقرار کنند.

و نکته پایانی و البته بسیار مهم آنکه کارمندانی داشته باشید که بچه‌ها را دوست دارند و به آن‌ها احترام می‌گذارند.