گروه مد و لباس هنرآنلاین: شهرام مریخی، از هنرمندان عرصه صنایع دستی و مسئول نمایشگاه منسوجات و پوشاک سنتی «سه گام» درباره میزان استقبال و شرایط حاکم بر فرایند برگزاری این رویداد به هنرآنلاین گفت: طی روزهای برپایی این نمایشگاه در گالری سعدآباد تهران شاهد استقبال بسیار خوبی از سوی هنرمندان بوده‌ایم و از طراحان لباس دعوت می‌شود ضمن بازدید از این نمایشگاه و طراحی لباس با اقتباس از آثار به نمایش درآمده، خود را برای شرکت در مرحله بعدی این رقابت آماده کنند.

او در ادامه افزود: بالغ بر 600 اثر از سراسر کشور برای شرکت در رویداد ملی «سه گام» ارسال شدند و امیدواریم طی یک برنامه‌ریزی بلند مدت، فرصت تجاری‌سازی و فروش طرح‌های برتر و آثار برگزیده فراهم شود.

مریخی با تأکید بر اینکه بازخورد مطلوبی از پیوند میان هنرهای سنتی با سبک‌های مدرن را در این نمایشگاه شاهد بوده‌ایم، بیان کرد: در شرایط کنونی، راه گریزی از مدرنیته وجود ندارد و هنرمندان باید چگونگی تلفیق اصولی و درست میان سنت‌ها و مدرنیته در روند خلق آثار هنری را آموزش ببینند. خوشبختانه در این رویداد شاهد نمایش آثار تلفیقی بسیار با کیفیتی هستیم که نه آسیبی به پایه و اساس شکل‌گیری یک هنر سنتی وارد کرده‌اند و نه مدرنیته بر رویکردها و شاخصه‌های محصول هنری سنتی چیره شده است.

او به همکاری پررنگ و درخور توجه چهره های پیشکسوت با این رویداد اشاره و تصریح کرد: فرصت بسیاری خوبی از روزهای گذشته تا پایان سال فراهم شده تا هنرمندان جوان، ضمن بازدید از نمایشگاه «سه گام» در معرض آموزش‌ها و تجربیات هنرمندان و اساتید حوزه‌های دوخت‌ها و منسوجات سنتی و همچنین پوشاک اقوام ایرانی قرار گیرند و توصیه من به جوان‌ترها این است که خود را در مواجهه با فرصت کسب چنین تجربیاتی قرار دهند و به آینده صنایع دستی و هنرهای سنتی در ایران امیدوار باشند.

«رویداد ملی سه گام» با هدفایجاد پیوند میان طراحان و تولیدکنندگان منسوجات و پوشاک سنتی و صنایع دستی سراسر کشور، از روز چهارشنبه ۱۴ دی در گالری مجموعه فرهنگی و تاریخی سعدآباد آغاز به کارکرده و تا روزهای پایانی سال میزبان هنرمندان و علاقه‌مندان خواهد بود.