به گزارش هنرآنلاین به نقل از روابط عمومی کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور، قرار است بخش مد و لباس نمایشگاه ملی «شهر خانواده» 15 دی‌ تا 15 اسفند برگزار شود.

مشروح فراخوان این رویداد به شرح زیر است:

در ایام منتسب به حضرت فاطمه زهرا سلام‌الله علیها، کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور ذیل رویداد گوهرشاد، نمایشگاه ملی «شهر خانواده» را با حضور و مشارکت طراحان و تولیدکنندگان مد و لباس ایرانی اسلامی از 15 دی‌ تا 15 اسفند برگزار می‌کند.

اهداف:

دسترس‌پذیر نمودن مد و لباس ایرانی اسلامی برای مردم شریف استان تهران

همیاری و مساعدت به کسب‌وکارهای آسیب‌دیده حوزه مد و لباس در ایام اخیر

افزایش و توسعه خلاقیت، نوآوری و توسعه در مد و لباس اسلامی ایرانی و ساماندهی آن

کمک به اشاعه و گسترش سبک پوشش ایرانی و اسلامی در جامعه

بسترسازی، به‌کارگیری و اشاعه نمادها، نشان‌ها و مؤلفه‌های هویت اسلامی، ایرانی در عرصه پوشش و سبک زندگی

رویکرد نمایشگاه:

رویکرد غالب معرفی الگوها و سبک‌های اصیل و نوین ایرانی اسلامی در پوشش و سبک زندگی که هویت و اصالت خود را از نمادهای فرهنگ، هنر و تمدن ایرانی اسلامی گرفته باشند.

بخش‌های نمایشگاه:

این دوره از نمایشگاه با توجه به اهداف مذکور در جهت ساماندهی و همیاری با قشر طراح و تولیدکننده مد و لباس و ایجاد بستر مناسب خریدوفروش برگزار می‌شود؛ اما دراین‌بین چند رویداد رقابتی و انگیزشی فعال است:

مسابقه غرفه برتر از نگاه مردم:

در این بخش با جمع‌آوری نظرات شرکت‌کنندگان در نمایشگاه در سه حوزه قیمت متناسب باکیفیت، طراحی دکور و نوآوری با در نظر گرفتن کارایی و فرهنگ و موازین ایرانی اسلامی، حاضرین در نمایشگاه ارزیابی‌شده و به غرفه‌های برتر که حائز بیشترین رأی و امتیاز شدند، جوایزی اهدا خواهد شد.

رویداد ایده پردازی بهبود نیازها و مشکلات فروش محصولات مد و لباس ایرانی اسلامی:

در این رویداد که با حضور تمام غرفه داران برگزار خواهد شد، نیازها به‌صورت دقیق احصا شده و سپس با تشکیل تیم‌های ایده پردازی با حضور اساتید هادی، ایده‌هایی استخراج‌شده و پس از انجام مراحل داوری، به ایده‌های برتر جوایزی اهدا خواهد شد.

حوزه‌های موردبررسی رویداد:

راهکارهای ایجاد فروش در زمان نبود سکوهای فروش مجازی

بررسی مشکلات سکوهای دائمی موقت فروش

نیازهای جدید در بحث طراحی لباس و صنعت مدسازی  

حضور سکوهای مجازی عرضه محصولات ایرانی و ایجاد بستر مناسب در جهت تعامل طرفینی بین ایشان و تولیدکنندگان و عرضه‌کنندگان محصولات مد و لباس ایرانی اسلامی

برگزاری رویداد شتاب دهی به تولیدکنندگان خرد ولی دارای توانمندی در جهت تقویت رشد

برگزاری رویدادهای تبلیغی ترویجی متناسب با ایام و مناسبت‌های این بازه ازجمله برنامه‌های متناسب با دهه فجر و ایام اعیاد رجبیه و شعبانیه

عرضه چادر مشکی باکیفیت با قیمت پایین‌تر از بازار

برگزاری کارگاه‌های آموزشی و نشست‌های تخصصی

کمیته علمی نمایشگاه با شناسایی نیازهای آموزشی و با دعوت از اساتید، صاحب‌نظران و پیشکسوتان حوزه  مد و لباس ایرانی اسلامی اقدام به برگزاری نشست‌ها تخصصی و کارگاه‌های آموزشی می‌نماید. مشخصات دقیق عنوان و زمان نشست‌ها و کارگاه‌ها از طریق سایت به سمع و نظر مخاطبین خواهد رسید.

مهدکودک:

با توجه به اینکه در کنار این نمایشگاه محصولات فرهنگی از قبیل نوشت‌افزار، اسباب‌بازی و محصولات موردنیاز و تقاضای قشر کودک وجود دارد، مخاطب این نمایشگاه تا حد زیادی بر محوریت کل اعضای خانواده است. فلذا به محیطی برای نگهداری کودکان و خردسالان نیاز است. در قسمتی از نمایشگاه این موضوع پیش‌بینی‌شده است.

شرایط حضور:

کلیه آثار قابل‌عرضه می‌بایست یا داری نشان شیما باشند و یا شرایط دریافت این نشان را داشته باشند.

کلیه طراحان دارای کارت عضویت طراحان از سامانه کارگروه ساماندهی مد و لباس باشند.

قیمت‌گذاری تمامی آثار متناسب بوده و با حضور کارشناسان اتاق اصناف، کارگروه و تعزیرات تهران تائید خواهد شد. (اجاره‌بها غرفه‌ها بر اساس هر غرفه 12 متری برای یک ماه مبلغ هفتاد میلیون ریال است.)

علاقه‌مندان در صورت نیاز به کسب اطلاعات بیشتر درباره این رویداد می‌توانند به سامانه iranmode.farhang.gov.ir و جهت ثبت‌نام به سامانه http://iranmodelogin.farhang.gov.ir/fair/Pages/Home.aspx مراجعه کنند.