گروه مد و لباس هنرآنلاین: مینا کنی، طراح و تولیدکننده پوشاک با برند «روناک» درباره جدیدترین فعالیت‌های خود به خبرنگار هنرآنلاین گفت: طی این 8 سال که به تولید انبوه پوشاک اجتماع بانوان مشغول هستم، شرایط بسیار دشواری را پشت سر گذاشته‌ایم که شاید سخت‌ترین مقطع به دوره شیوع کرونا مربوط باشد آن‌هم وقتی ما بخش اعظمی از تولیداتمان در ماه‌های پایانی سال فرصتی برای فروش نداشتند.

کنی افزود: اکنون با گذراندن آن روزهای سخت برای جامعه تولیدکننده و مشکلاتی که همچنان ادامه‌دارند اما به‌شخصه ترجیح داده‌ام که در کشورم بمانم و به تولید برای هموطنانم ادامه دهم هرچند همچنان به‌واسطه شرایط اقتصادی، با چالش‌های بسیاری در بخش تولید مواجه هستیم.

او گفت: در اینجا به یکی از مهم‌ترین مشکلاتمان اشاره می‌کنم و آن اینکه در شرایط اقتصادی موجود که تولیدکنندگان به‌صورت نقدی دستمزد کارکنان خود را پرداخت می‌کنند، مراکز فروش همچنان به‌صورت امانی محصول تولیدکننده را از تولیدکننده می‌خرند بنابراین پیشنهاد من آن است که فروشگاه‌داران با درک شرایط سخت تولید، این شیوه خرید محصول را تغییر دهند.

این طراح و تولیدکننده پوشاک با اشاره به جدیدترین تولیدات خود برای فصل جدید بیان کرد: با توجه به بازخورد بسیار خوبی که در فصل سرمای سال‌های گذشته از فروش مانتوهای چرمی و بارانی داشتم، امسال هم در طرح‌های جدید و مبتنی بر خلاقیت، همان مانتوهای چرمی را به تولید انبوه رساندم و در شعب فروش عرضه کرده‌ام.

کنی به مسائل و مشکلات فعالان عرصه مد و لباس در حوزه تبلیغات اشاره و تصریح کرد: امروز با شرایطی مواجه هستیم که احتمالاً محصول باکیفیت و تبلیغات دهان‌به‌دهان بهترین راه برای تولیدات ما باشد اگرچه تبلیغات در فضای مجازی کمک بسزایی به فعالان حوزه مد و لباس می‌کرد.

او از برنامه‌ریزی‌های خود و تیم همراهش در راستای اقدام برای صادرات لباس اجتماع بانوان به کشورهای منطقه گفت و اذعان داشت: تولیدکنندگان داخلی ظرفیت‌های بسیاری برای صادرات محصولات خوددارند و با حضور در نمایشگاه پوشاکی که اخیراً در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی برگزار شد، هرچند استقبال مخاطبان بسیار کم بود اما غرفه‌های برندها، گرد هم آمده بودند تا تلاش کنند از همین فرصت اندک به وجود آمده در مسیر توسعه فعالیت‌های خود بهره گیرند.